Rozwiń skrzydła – część II – od poczucia własnej wartości do realizacji celów osobistych – kurs stacjonarny
CS/3998
Człowiek i Społeczeństwo
Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
Kurs dedykowany jest osobom, które ukończyły pierwszą część kursu, czyli Rozwiń skrzydła – warsztaty budowania poczucia własnej wartości – kurs stacjonarny.
Warsztaty zostały zaprojektowane w oparciu o techniki stosowane w pracy coachingowej.
„W systemie wartości człowieka nie ma nic ważniejszego – bardziej decydującego o jego rozwoju psychicznym i motywacjach – niż̇ szacunek, którym darzy on samego siebie”.
Nathaniel Branden
Program kursu obejmuje następujące obszary:
1. Poczucie własnej wartości:
- 6 filarów poczucia własnej wartości wg Nathaniela Brandena,
- osobista definicja poczucia własnej wartości.
2. Ja w relacjach:
- mój indywidualny styl komunikacji – jak go oswoić?,
- moje potrzeby i ich komunikowanie w oparciu o Non-Violent Communication,
- być partnerem w relacjach – Trójkąt dramatyczny Karpmana,
- perspektywy w relacjach.
3. Ja w zmianie:
- 4 fazy zmiany,
- podróż bohatera wg Josepha Campbella,
- koło troski/koło wpływu wg Stevena Coveya.
4. Przekonania ograniczające:
- kształcenie umiejętności oddzielania faktów od interpretacji,
- zmiana perspektywy jako forma pracy z przekonaniami.
5. Praca z celem i zasobami:
- technika cel-efekt,
- indywidualny plan rozwoju.
6. Moje wartości i osobista misja.
7. Podsumowanie.
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
poznanie swojego potencjału i technik pomocnych w samodzielnym budowaniu wysokiego poczucia własnej wartości.
Cele szczegółowe:
- poznanie kolejnych technik pomocnych w budowaniu wysokiego poczucia własnej wartości i samoakceptacji,
- pogłębianie znajomości indywidualnych stylów komunikacji i ich wykorzystania w celu podniesienia efektywności komunikacyjnej,
- poznanie wybranych elementów Non Violent Communication (Porozumienia bez Przemocy) i przećwiczenie komunikowania własnych potrzeb w oparciu o tę koncepcję,
- rozwinięcie umiejętności oddzielania faktów od interpretacji i poznanie kolejnych sposobów na pracę z ograniczającymi przekonaniami,
- poznanie 4 fazy zmiany,
- opracowanie indywidualnego planu rozwoju uwzględniającego osobiste cele, wartości i indywidualne zasoby.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- pogłębił wiedzę dotyczącą poczucia własnej wartości w kontekście efektywności osobistej, a także skuteczności komunikacyjnej,
- przećwiczył wyrażanie swoich potrzeb w sposób zgodny z koncepcją Non-Violent Communication (Porozumienie bez Przemocy),
- rozwinął umiejętność oddzielania faktów od interpretacji i „rozkruszania" ograniczających go przekonań,
- wie, czym charakteryzują się 4 fazy zmiany,
- poznał wybrane techniki coachingowe, które może wykorzystywać na co dzień, w realizacji obranych przez siebie celów, pracy z przekonaniami i relacjami,
- opracował indywidualny plan rozwoju.
Metody pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach i grupach,
- ćwiczenia,
- dyskusje,
- „burza mózgów",
- studium przypadku,
- prezentacja,
- feedback.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
dla Słuchaczy warsztatów, którzy nie podchodzą do egzaminu:
- obserwacja i feedback przekazywany Słuchaczom podczas wykonywanych ćwiczeń (bieżąca praca indywidualna, w parach i grupowa),
- ocena Słuchaczy warsztatów podczas podsumowania zajęć.
Dla Słuchaczy zdających egzamin: pisemny test końcowy, zawierający pytania otwarte.