Service Design Thinking dla początkujących – kurs online
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformach ZOOM i MURAL.
Spotkania będą miały format ćwiczeń i warsztatów z elementami konwersatorium. Wymagana będzie od uczestników kursu praca własna (lektury i przygotowanie do zajęć). Materiały będą dostępne w języku polskim i angielskim.
Kurs jest dostosowany do oczekiwań osób, które chcą opanować podstawy SDT oraz zrozumieć założenia warunkujące efektywne wdrażanie tego podejścia do procesów biznesowych w ramach projektów własnych i pracy zespołowej ze szczególnym uwzględnieniem obszarów R&D, marketingu, brandingu i sprzedaży B2C.
W ramach dwóch intensywnych weekendowych warsztatów online będziemy w przyjazny i zrozumiały dla laika sposób sukcesywnie poznawać kluczowe etapy procesów innowacji wedle metodologii Double Diamond, analizować warunkujące ich efektywność założenia organizacyjne oraz ćwiczyć typowe dla tych etapów techniki i metody wspierające naszą kreatywność przy wykorzystaniu narzędzi do pracy online i offline.
Szczegółowy zakres kursu obejmuje następujące zagadnienia:
- Po co nam Service Design Thinking? Przed czym ma nas chronić?
- Na czym polega klientocentryzm? Jakie są ryzyka i ograniczenia produktocetryzmu?
- Na czym polega SDT? Jakie są jego zastosowania w obszarach R&D oraz marketingu, brandingu i sprzedaży B2C?
- Na czym polega projektowanie usług i doświadczeń? Jak mają się do siebie UX, BX, CX, EX, TX oraz CXM?
- Jak SDT ma się do lean management i agile development? Co łączy te podejścia? Co je różnicuje?
- Na czym polega ko-kreacja? Jak angażować kluczowych interesariuszy w procesy innowacji?
- Jakimi metrykami mierzyć innowacje? Czym są OKR? Jak mają się do KPI?
- Czym jest problem solving? Jak ma się do problem finding?
Podczas spotkań przećwiczymy następujące techniki i metody:
- ogólne techniki wspierające różnorodne procesy innowacji (silent storming, affinity diagrams, moodboarding, dot-voting),
- metody wspierające odkrywanie i definiowanie wyzwań projektowych (service safari, shadowing, bodystorming, photovoice, empathy mapping, IDI's, stakeholders mapping, persony, Customer Journey Mapping),
- metody wspierające kreowanie i ewaluowanie rozwiązań (m.in. SCAMPER, braindumping, brainwalking, 6 kapeluszy),
- narzędzia przydatne we wdrażaniu SDT do zespołów i organizacji (mural, miro, midjourney).
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.