Service Design Thinking dla początkujących – kurs online

PB/10134 Prawo, Biznes i IT

Kurs realizowany w formie zdalnej na platformach ZOOM i MURAL. 

Spotkania będą miały format ćwiczeń i warsztatów z elementami konwersatorium. Wymagana będzie od uczestników kursu praca własna (lektury i przygotowanie do zajęć). Materiały będą dostępne w języku polskim i angielskim. 

Kurs jest dostosowany do oczekiwań osób, które chcą opanować podstawy SDT oraz zrozumieć założenia warunkujące efektywne wdrażanie tego podejścia do procesów biznesowych w ramach projektów własnych i pracy zespołowej ze szczególnym uwzględnieniem obszarów R&D, marketingu, brandingu i sprzedaży B2C.

W ramach dwóch intensywnych weekendowych warsztatów online będziemy w przyjazny i zrozumiały dla laika sposób sukcesywnie poznawać kluczowe etapy procesów innowacji wedle metodologii Double Diamond, analizować warunkujące ich efektywność założenia organizacyjne oraz ćwiczyć typowe dla tych etapów techniki i metody wspierające naszą kreatywność przy wykorzystaniu narzędzi do pracy online i offline.

Szczegółowy zakres kursu obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Po co nam Service Design Thinking? Przed czym ma nas chronić?
  2. Na czym polega klientocentryzm? Jakie są ryzyka i ograniczenia produktocetryzmu?
  3. Na czym polega SDT? Jakie są jego zastosowania w obszarach R&D oraz marketingu, brandingu i sprzedaży B2C?
  4. Na czym polega projektowanie usług i doświadczeń? Jak mają się do siebie UX, BX, CX, EX, TX oraz CXM?
  5. Jak SDT ma się do lean management i agile development? Co łączy te podejścia? Co je różnicuje?
  6. Na czym polega ko-kreacja? Jak angażować kluczowych interesariuszy w procesy innowacji?
  7. Jakimi metrykami mierzyć innowacje? Czym są OKR? Jak mają się do KPI?
  8. Czym jest problem solving? Jak ma się do problem finding?

Podczas spotkań przećwiczymy następujące techniki i metody:

  • ogólne techniki wspierające różnorodne procesy innowacji (silent storming, affinity diagrams, moodboarding, dot-voting),
  • metody wspierające odkrywanie i definiowanie wyzwań projektowych (service safari, shadowing, bodystorming, photovoice, empathy mapping, IDI's, stakeholders mapping, persony, Customer Journey Mapping),
  • metody wspierające kreowanie i ewaluowanie rozwiązań (m.in. SCAMPER, braindumping, brainwalking, 6 kapeluszy),
  • narzędzia przydatne we wdrażaniu SDT do zespołów i organizacji (mural, miro, midjourney).

Grupa ze zmniejszonym limitem osób. 

797.00 PLN 46 godzin 17.33 PLN / h

Grupa PB/10134/1

18.01.2025 - 26.01.2025 Lokalizacja:
l.p. data rozpoczęcie zakończenie przerwa
1 18.01.2025 , sobota 09:00 18:00 60 min
2 19.01.2025 , niedziela 09:00 18:00 60 min
3 24.01.2025 , piątek 18:00 21:00 30 min
4 25.01.2025 , sobota 09:00 18:00 60 min
5 26.01.2025 , niedziela 09:00 18:00 60 min
797.00 PLN 46 godzin 17.33 PLN / h