B2 Quest for English Mastery – część III. Pogłębiony kurs języka angielskiego (poziom B2) – kurs online
JS/10178
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to B2.
Kurs dedykowany jest Słuchaczom, którzy pragną pogłębić wiedzę o języku oraz umiejętności komunikacyjne z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów i metod pracy.
Trzecia część kursu obejmuje następujące obszary tematyczne:
- "Splashing out": wydawanie pieniędzy, oszczędzanie i pułapki współczesnego marketingu.
- Diamenty i tulipany: rozmowa o dobrach luksusowych, słownictwo dotyczące trendów rynkowych, popytu i podaży, globalnej gospodarki.
- Słynne przestępstwa: opowiadanie o kryminalnych ciekawostkach z wykorzystaniem określników ilościowych.
- Ten Minutes to Happiness: zdrowie psychiczne i radość życia – pytania i odpowiedzi dotyczące samopoczucia, rozróżnianie konstrukcji z użyciem bezokolicznika lub imiesłowu.
- Negocjacje: budowanie zaufania i dochodzenie do porozumienia, środki językowe pomagające w skutecznym rozwiązywaniu problemów.
- Trudne rozmowy: nieporozumienia, wypadki, rozczarowania – relacjonowanie sytuacji kryzysowych – użycie mowy zależnej.
- Angielski w akcji: relacje międzyludzkie: przepraszanie, przyznanie się do błędu, unikanie odpowiedzialności, dociekanie prawdy – kolokacje i praktyczne ćwiczenia.
Dodatkowo, Słuchacze będą doskonalić swoje umiejętności językowe poprzez:
- słuchanie: rozumienie prezentacji dotyczących statystyk, trendów i danych finansowych;
- czytanie: zrozumienie tekstu o charakterze popularnonaukowym, opisującego zjawiska społeczne i rynkowe z wykorzystaniem wykresów i porównań;
- pisanie: redagowanie formalnego e-maila z reklamacją – szczegółowy opis problemu, użycie odpowiednich przysłówków dla zwiększenia efektu retorycznego,
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
podniesienie znajomości języka angielskiego do poziomu biegłości językowej B2, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności dyskusji na tematy dotyczące współczesnego świata (pieniądze i gospodarka, problemy konsumenckie, relacje międzyludzkie, psychologia).
Cele szczegółowe:
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się, czytania, pisania i rozumienia języka mówionego na poziomie B2,
- poznawanie i utrwalanie struktur gramatycznych oraz słownictwa kluczowego dla skutecznej komunikacji w obszarach tematycznych objętych programem kursu,
- wyposażenie Słuchaczy w praktyczną wiedzę i umiejętności komunikacyjne, pozwalające m.in. na dyskusję dotyczącą finansów domowych i dóbr konsumpcyjnych, psychologii i konfliktów międzyludzkich, anegdot i ciekawostek,
- poszerzenie wiedzy z zakresu języka i kultury krajów angielskiego obszaru językowego poprzez wykorzystanie materiałów autentycznych, takich jak strony internetowe, reportaże wideo, artykuły prasowe,
- wyposażenie Słuchaczy w umiejętności korzystania z narzędzi internetowych podczas samodzielnej nauki języka.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- zna bardziej złożone struktury gramatyczne na poziomie B2, umożliwiające precyzyjną komunikację w mowie i piśmie; poszerza swoje słownictwo o różnorodne tematy, związane m.in. gospodarką i konsumpcją, przestępczością, psychologią,
- rozumie wypowiedzi innych użytkowników języka angielskiego i aktywnie uczestniczy w dyskusji, potrafi adekwatnie do sytuacji i trafnie reagować w sytuacjach konfliktu, rozczarowania, dociekania prawdy,
- potrafi skutecznie prowadzić negocjacje, redagować formalny e-mail, zrozumieć tekst popularnonaukowy,
- posługuje się różnorodnymi źródłami pomocniczymi online (wyszukiwarka, translator, słowniki, chat GPT), wspierając się nimi podczas pracy nad doskonaleniem kompetencji językowych.
Metody pracy:
- konwersatorium,
- praca w grupie i parach,
- pogadanka,
- dyskusja,
- „burza mózgów",
- słuchanie nagrań i oglądanie materiałów audio-video,
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
dla chętnych egzamin na koniec kursu składający się z dwóch części:
a) pisemnej:
- rozumienie ze słuchu,
- pytania do tekstu,
- wypełnianie luk (gramatyka, słownictwo),
- redagowanie krótkiej wypowiedzi pisemnej (e-mail, opis);
b) ustnej:
- rozmowa na jeden z tematów objętych programem kursu (pieniądze, marketing, gospodarka, psychologia).