A2 Road to Fluency – część III. Praktyczny kurs języka angielskiego (poziom A2) – kurs online
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku polskim i angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to A2.
Kurs dedykowany jest Słuchaczom, którzy pragną zdobyć pewność siebie w komunikacji po angielsku na poziomie A2 oraz rozwijać umiejętności językowe w przyjaznej i interaktywnej atmosferze.
Podczas zajęć nacisk kładziony jest na praktyczną komunikację i aktywną wymianę zdań, umożliwiając Słuchaczom rozwijanie swoich umiejętności językowych w realistycznych sytuacjach.
Trzecia część kursu obejmuje następujące obszary tematyczne:
- Właściwy człowiek na właściwym miejscu: dyskusja o umiejętnościach niezbędnych do wykonywania różnych zawodów, słownictwo dotyczące rekrutacji, stanowisk pracy, preferencji w wyborze zajęcia. Opis zawodu i pracownika z wykorzystaniem zdań względnych (konstrukcje who, which, that).
- Jak z obrazka: wygląd zewnętrzny, rozpoznawanie osób na podstawie opisu, cechy indywidualne.
- Sprytne zakupy: udzielanie rad dotyczących nawyków zakupowych, najlepszych praktyk i nowatorskich rozwiązań. Struktury modalne should/shouldn’t oraz tryb rozkazujący.
- Recepta na szczęście: dyskusja o tym, co oznacza szczęśliwe życie, hierarchia wartości, osobiste wybory. Przewidywanie, jak będzie wyglądać szczęśliwe życie w następnym stuleciu (konstrukcje will/won’t).
- Pracowity tydzień i spokojny weekend: sposoby radzenia sobie ze stresem, słownictwo dotyczące relaksu, rekreacji i aktywności w czasie wolnym od pracy. Potwierdzanie konkretnych planów (present continuous) i przedstawianie alternatywnych możliwości (may/might).
- Angielski w akcji: interaktywne ćwiczenia umożliwiające sprawną komunikację w konkretnych sytuacjach: propozycje i sugestie, reagowanie na oferty; rozmowy telefoniczne i nagrywanie wiadomości na pocztę głosową.
Ponadto, Słuchacze będą ćwiczyć poniższe kompetencje językowe:
- słuchanie: rozumienie subiektywnych wypowiedzi dotyczących różnic kulturowych, rad dotyczących „dobrego życia”; zwracanie uwagi na organizacje wypowiedzi (argumentacja, użycie spójników) oraz na procesy fonetyczne utrudniające rozumienie (ubezdźwięcznienia, elizja),
- czytanie: identyfikowanie konkretnych informacji w tekstach o różnym charakterze: krótkie posty typu Twitter/X, poradniki, ankiety,
- pisanie: redagowanie wpisu na bloga lub media społecznościowe na temat alternatywnych sposobów spędzania urlopu („staycation”, „coolcation”). Organizowanie wypowiedzi w akapity, pisanie o własnych doświadczeniach.
GRUPA DEDYKOWANA