Design Thinking and Usability – kurs online
PB/10721
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony jest w języku angielskim. Konieczna jest znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2 – więcej informacji znajduje się poniżej.
ENG:
This course is conducted online through ZOOM and will be held entirely in English. All Participants are expected to have at least a B2 level of English proficiency.
The main objective of the course is to aid its Participants in the development of strong managerial skills for Design Thinking implementation.
In the pursuit of achieving said goal, the course will cover theoretical elements of managerial and quality theory, combined with the aim and practice of translating said knowledge into rountinised behavior. This will be enabled by a course structure combining lectures, discussions and workshops.
The course will be divided into four key topics:
- An introduction to Design Thinking – the main characteristics. Determining the importance of attitudes (mindset) and organizational culture for the effectiveness of creative activities.
- The design process – pathways of creatively diagnosing, defining and solving problems. Ideation and brainstorming in practice.
- Managerial tools for design implementation – quality management, visual thinking, affinity diagrams, dot voting, information mapping, service safaris.
- Human-Centered Design – key-components and origins of HCD, the persona system, observation in practice, design anthropology.
The course is based on fundamental theories of Design Thinking, particularly on the concept of Human-Centered Design developed by IDEO, which serves as the foundation for designing products and services tailored to the real needs of user communities.
PL:
Głównym celem kursu jest wsparcie Słuchaczy w rozwoju silnych umiejętności menedżerskich, przydatnych w realizacji projektów Design Thinking.
W dążeniu do osiągnięcia wspomnianego celu, kurs obejmie teoretyczne elementy teorii zarządzania i jakości, połączone z integracją i przekształceniem tej wiedzy w rutynowe zachowanie. Umożliwi to struktura kursu, łącząca wykłady, dyskusje i warsztaty.
Kurs będzie podzielony na cztery kluczowe tematy:
- Wprowadzenie do myślenia projektowego – główne cechy. Określenie znaczenia postaw (sposobu myślenia) i kultury organizacyjnej dla skuteczności działań twórczych.
- Proces projektowania – ścieżki twórczego diagnozowania, definiowania i rozwiązywania problemów. Pomysły i „burza mózgów" w praktyce.
- Narzędzia menedżerskie do wdrażania projektów – zarządzanie jakością, diagramy koligacji, głosowanie punktowe, mapowanie informacji, safari usługowe.
- Projektowanie zorientowane na człowieka (Human-Centered Design) – kluczowe komponenty HCD, system „persona”, obserwacja w praktyce, antropologia projektowania.
Kurs opiera się na fundamentalnych teoriach Design Thinking, w szczególności na koncepcji Human-Centered Design rozwijanej przez firmę IDEO, która stanowi podstawę do projektowania produktów i usług dostosowanych do rzeczywistych potrzeb użytkowników.
Cel ogólny:
ENG:
This course is aimed at managers and people working in the business environment with the purpose of providing an understanding of the process and implementation of Design Thinking, combined with the fundaments and skills required in the creation of usable systems. The course will combine interdisciplinary elements from quality and innovation management, with an emphasis on Human-Centred Design.
PL:
Kurs jest skierowany do menedżerów i osób pracujących w środowisku biznesowym. Jego celem jest przekazanie zrozumienia podstaw i umiejętności, wymaganych w procesie Design Thinking i tworzenia użytecznych systemów. Kurs będzie łączył elementy z zarządzania jakością i innowacjami, z naciskiem na Human-Centered Design.
Cele szczegółowe:
ENG:
This course provides Participants with essential managerial tools for effectively applying Design Thinking in business contexts. It focuses on equipping Participants with a deep understanding of user-centered design, creative problem-solving, and innovation management.
Its main objectives are to acquaint course Participants with the following topics:
- Understanding the fundamentals of Design Thinking – key principles, processes, and methodologies, including problem identification, ideation, prototyping, and testing.
- Developing practical tools for business innovation – applying methods such as affinity diagrams, dot voting, and service safaris to drive meaningful change in organizations.
- Enhancing human-centered design skills – learning to integrate user insights, personas, and observational techniques into business strategy.
- Fostering a creative organizational culture – exploring how leadership, mindset, and organizational culture shape the success of innovative initiatives.
While the theoretical element of the course will cover fields of innovation and quality management, discussions and workshops will be targeted at integrating the acquired knowledge.
PL:
Kurs zapewnia Słuchaczom kluczowe narzędzia menedżerskie do skutecznego stosowania metody Design Thinking w kontekstach biznesowych. Jego celem jest rozwinięcie umiejętności w zakresie projektowania zorientowanego na człowieka, kreatywnego rozwiązywania problemów i zarządzania innowacjami.
Główne cele kursu to zapoznanie Słuchaczy z następującymi zagadnieniami:
- Zrozumienie podstaw Design Thinking – kluczowe zasady, procesy i metody, w tym identyfikacja problemów, generowanie pomysłów, prototypowanie i testowanie.
- Rozwijanie praktycznych narzędzi do innowacji biznesowych – wykorzystanie metod takich jak diagramy koligacji, głosowanie punktowe i safari usługowe w celu wprowadzania zmian w organizacji.
- Doskonalenie umiejętności projektowania zorientowanego na człowieka – integracja wiedzy o użytkownikach, person i metod obserwacyjnych w strategiach biznesowych.
- Kształtowanie kreatywnej kultury organizacyjnej – rola przywództwa, nastawienia i kultury organizacyjnej w skutecznym wdrażaniu innowacji.
Element teoretyczny kursu obejmie zagadnienia z zakresu zarządzania innowacjami i jakością, natomiast dyskusje i warsztaty będą ukierunkowane na integrację zdobytej wiedzy.
Korzyści dla słuchacza:
ENG:
The course Participant:
- has an understanding of the basic principles of Design Thinking, combined with the ability of applying them in practice, i.e. diagnosing, structuring and solving complex business problems,
- possess the knowledge of current trends at the intersection of modern design, business and technology,
- is able to discover and definine new, previously unknown needs of customers/target groups,
- understands the managerial and organizational determinants of the Design Thinking processes.
PL:
Słuchacz:
- zna podstawowe zasady metody Design Thinking, oraz wykazuje umiejętności ich praktycznego zastosowania, tj. diagnozowania, konstruowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych,
- posiada wiedzę o aktualnych trendach na styku nowoczesnego designu, biznesu i technologii,
- posiada umiejętność odkrywania i definiowania nowych, nieznanych wcześniej potrzeb klientów/grup docelowych,
- wykazuje zrozumienie menedżerskich i organizacyjnych uwarunkowań procesów Design Thinking.
Metody pracy:
ENG:
This course will be divided into elements of:
- lectures,
- discussions,
- workshops.
While the lecture format is necessary to share theoretical aspects, a main focus will be placed on classroom discussion and workshops with the purpose of integrating the theoretical knowledge.
PL:
Kurs zostanie podzielony na elementy:
- wykładu,
- dyskusji,
- warsztatów.
Format wykładu jest niezbędny do zapoznania się z aspektami teoretycznymi, lecz główny nacisk zostanie położony na dyskusje oraz warsztaty w celu zintegrowania wiedzy teoretycznej.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
ENG:
After completion of the course, there will be a non-mandatory written exam with open questions:
- Participants who reach at least 50% class attendance will receive a Diploma,
- those, who reach at least 60% class attendance, are allowed partake in the exam. After successfully passing the exam, they will receive a Certificate. Said Certificate will, in addition to the data included in the Diploma, include a description of the knowledge and skills acquired during the course.
PL:
Po zakończeniu kursu odbędzie się nieobowiązkowy egzamin pisemny z pytaniami otwartymi:
- Słuchacze, którzy osiągną co najmniej 50% obecności w kursie, otrzymają Dyplom uczestnictwa,
- Słuchacze, którzy osiągną co najmniej 60% frekwencji, mogą wziąć udział w egzaminie. Po pomyślnym zdaniu egzaminu otrzymają Certyfikat. Wspomniany Certyfikat będzie zawierał – oprócz danych zawartych w Dyplomie – opis wiedzy i umiejętności zdobytych podczas kursu.