Academic Writing. Pisanie akademickie: nie tak straszne, jak się wydaje – część I (poziom C1) – kurs online
JS/9783
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to C1. Język polski jest używany, gdyby zaistniała potrzeba głębszego wyjaśnienia danego tematu lub przetłumaczenia słownictwa.
Kurs jest dedykowany Słuchaczom, którzy chcą zdobyć i rozwinąć umiejętności pisania akademickiego na poziomie C1, a szczególnie zapoznać się z zasadami pisania akademickiego w zakresie teoretycznym i praktycznym. Kurs jest szczególnie dedykowany Słuchaczom, którzy chcą się nauczyć pisania akademickiego w języku angielskim na poziomie C1.
Podczas zajęć Słuchacze przyswajają wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą stylistyki akademickiej, słownictwa i zwrotów akademickich, jak i podstawowych form pisania w zakresie akademickim – w części pierwszej kursu są to paragrafy, streszczenia i rozprawki. Słuchacze zapoznają się z autentycznymi materiałami akademickimi zaczerpniętymi z akademickich źródeł, jak np. czasopismami naukowymi oraz wypowiedziami, które są analizowane jako rzetelne przykłady pisania akademickiego. W celu uzupełnienia wiedzy teoretycznej, Słuchacze na zajęciach praktycznie ćwiczą pisanie, uzupełniając istotne materiały ćwiczeniowe w postaci krótkich zadań pisemnych i ustnych. Ćwiczą również pisanie wybranych, krótkich form – indywidualnie i grupowo podczas zajęć. Odbywa się to w formie warsztatu z wykorzystaniem breakout rooms na Zoomie, jak i indywidualnej pracy podczas zajęć. Dodatkowo, w trakcie trwania kursu, Słuchacze będą proszeni o napisanie dwóch dłuższych prac domowych, które będą później sprawdzane podczas zajęć grupowo lub poza zajęciami przez Prowadzącą.
- Pisanie akademickie – czym jest akademicki angielski?
- Słownictwo akademickie:
- kluczowe rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki i przysłówki,
- czasowniki złożone w akademickim angielskim,
- metafory i idiomy w akademickim angielskim.
- Zabiegi stylistyczne:
- parafrazowanie,
- odnoszenie się do pomysłów i wyrażenia opinii,
- porównywanie i kontrastowanie,
- uzasadnianie przedstawianych argumentów,
- składnia przyczynowo-skutkowa.
- Paragrafy – struktura i rodzaje.
- Streszczenia – jak pisać?
- Rozprawki – jak zaplanować i napisać.
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
zdobycie i rozwinięcie przez Słuchaczy umiejętności pisania akademickiego w języku angielskim na poziomie C1.
Cele szczegółowe:
- zdobycie i rozwinięcie umiejętności pisania akademickiego na poziomie C1 poprzez pracę indywidualną oraz w grupach,
- poszerzenie znajomości stylistyki akademickiej, słownictwa i zwrotów akademickich przydatnych przy pisaniu,
- rozwinięcie kompetencji korzystania ze stylistyki akademickiej, słownictwa i zwrotów akademickich w zakresie praktycznym m.in. poprzez ćwiczenie pisania podczas zajęć i poza nimi,
- poszerzenie wiedzy na temat struktury wybranych, podstawowych form pisania w zakresie akademickim – w części pierwszej kursu są to paragrafy, streszczenia i rozprawki,
- rozwinięcie kompetencji korzystania w sposób praktyczny z wybranych, podstawowych form pisania w zakresie akademickim – w części pierwszej są to paragrafy, streszczenia i rozprawki,
- zapoznanie Słuchaczy z zasadami etycznymi pisania akademickiego oraz pożytecznymi poradami, m.in. jak unikać plagiatu i z jakich zaufanych źródeł korzystać,
- zapoznanie Słuchaczy z pisemnymi przykładami pisania akademickiego w języku angielskim, m.in. artykuły akademickie, abstrakty, rozprawki, streszczenia.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- zapoznał się z zasadami pisania akademickiego w języku angielskim na poziomie C1 (m.in. jakiego rejestru językowego używać, jakie struktury i formy należy stosować),
- potrafi pisać w stylu akademickim w języku angielskim na poziomie C1 (m.in. potrafi stosować typową dla stylu akademickiego składnię i wyrażenia),
- posiada poszerzoną znajomość stylistyki akademickiej, słownictwa oraz zwrotów akademickich i potrafi to praktycznie wykorzystać (m.in. w pisaniu paragrafów, streszczeń, i rozprawek),
- posiada wiedzę na temat struktury wybranych podstawowych form pisania w zakresie akademickim (m.in. w części pierwszej kursu – paragrafy, streszczenia, i rozprawki) oraz potrafi samodzielnie je napisać,
- zapoznał się z zasadami etycznymi pisania akademickiego (m.in. jak unikać plagiatu i z jakich zaufanych źródeł korzystać),
- zapoznał się z pisemnymi przykładami pisania akademickiego w języku angielskim (m.in. artykuły akademickie, abstrakty, rozprawki, streszczenia).
Metody pracy:
- dyskusja,
- pisanie,
- analiza tekstów akademickich,
- prace domowe,
- praca w grupach oraz praca indywidualna,
- rozwiązywanie zadań związanych ze stylistyką akademicką, słownictwem i zwrotami akademickimi.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
- w trakcie kursu: prace domowe, praca indywidualna i grupowa podczas zajęć i poza zajęciami, monitorowanie grupowej pracy w tzw. breakout rooms,
- po zakończeniu kursu (dla chętnych): egzamin online w ramach platformy ZOOM. Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej z zakresu materiału kursu. Część pisemna będzie w formie egzaminu online – test będzie udostępniony na Google Forms i polegał będzie na wyborze jednego z trzech tematów i napisaniu na jego temat około 250 słów. Po pomyślnym zdaniu egzaminu pisemnego (zdobycie przynajmniej 50% punktów), Słuchacz następnie przystępuje do części ustnej online. Słuchacz wybiera temat rozmowy z trzech dostępnych i rozmawia z Prowadzącą o wybranej formie pisemnej i jej najważniejszych zasadach.