Kształtowanie kompetencji społecznych – kurs stacjonarny
Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
W dzisiejszym świecie rozwinięte kompetencje społeczne stanowią nieocenioną wartość zarówno w środowisku pracy, jak i obszarze życia codziennego. Sukces w życiu prywatnym i zawodowym zależy bowiem od tego, jak funkcjonujemy wśród innych ludzi i w jaki sposób jesteśmy przez nich postrzegani. Większość osób starających się o pracę w firmach lub korporacjach przyjmowanych jest na stanowisko ze względu na swoje kompetencje merytoryczne. Najczęstszą przyczyną zwolnień jest natomiast brak lub niewystarczający poziom umiejętności społecznych. Podobnie jest z utrzymywaniem długich i satysfakcjonujących relacji interpersonalnych, którym brak kompetencji społecznych z pewnością nie sprzyja.
Niniejszy kurs został przygotowany dla osób, które chciałyby rozwinąć swoje kompetencje społeczne w trzech wymiarach: komunikacji i autoprezentacji, wystąpień publicznych i budowania autorytetu oraz negocjacji i technik rozwiązywania konfliktów. Podczas zajęć Słuchacze będą mogli poznać i zrozumieć własny styl komunikowania, skuteczne metody negocjowania, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, komunikacji i autoprezentacji oraz sposoby budowania autorytetu.
Moduł I – Komunikacja i autoprezentacja:
- Nieśmiałość i stres – pokonywanie barier.
- Sposoby prezentowania siebie.
- Komunikacja w aspekcie werbalnym i pozawerbalnym.
- Autodiagnoza stylu komunikacji.
Moduł II – Wystąpienia publiczne i budowanie autorytetu:
- Zasady wystąpień publicznych przed audytorium dorosłych uczestników.
- Elementy retoryki interpersonalnej.
- Budowanie autorytetu.
- Style uczenia się a efektywność wystąpień.
- Skuteczność i produktywność grupy.
- Rozwiązywanie sytuacji trudnych podczas wystąpień publicznych.
Moduł III – Negocjacje i techniki rozwiązywania konfliktów:
- Negocjacje – gra psychologiczna.
- Błędy i pułapki negocjacyjne.
- Taktyki i techniki negocjacyjne.
- Rozwijanie umiejętności negocjacyjnych.
- Typy temperamentu w kontekście prowadzenia negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
- Style reakcji na konflikt.