Academic Writing. Pisanie akademickie – nie tak straszne, jak się wydaje – część II (poziom C1) – kurs online
JS/10142
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to C1. Język polski jest używany, gdyby zaistniała potrzeba głębszego wyjaśnienia danego tematu lub przetłumaczenia słownictwa.
Warunkiem zapisania się na kurs jest ukończenie części pierwszej kursu lub ukończenie innego kursu dot. podstaw pisania akademickiego w zakresie min. 30 godzin akademickich.
Kurs jest dedykowany Słuchaczom, którzy chcą zdobyć i rozwinąć umiejętności pisania akademickiego na poziomie C1, a szczególnie zapoznać się z zasadami pisania akademickiego w zakresie teoretycznym i praktycznym. Kurs jest szczególnie dedykowany Słuchaczom, którzy chcą się nauczyć pisania akademickiego w języku angielskim na poziomie C1.
Podczas zajęć Słuchacze przyswajają wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą stylistyki akademickiej, ortografii, słownictwa i zwrotów akademickich, jak i podstawowych form pisania w zakresie akademickim – w drugiej części kursu są to recenzje, reportaże akademickie, krótkie artykuły akademickie, rozprawki typu ‘argumentative/persuasive’ oraz ‘compare/contrast’. Słuchacze zapoznają się z autentycznymi materiałami akademickimi oraz stylami cytowania zaczerpniętymi z akademickich źródeł, jak np. czasopisma naukowe oraz wypowiedzi, które są analizowane jako rzetelne przykłady pisania akademickiego. W celu uzupełnienia wiedzy teoretycznej, Słuchacze na zajęciach praktycznie ćwiczą pisanie, uzupełniając istotne materiały ćwiczeniowe w postaci krótkich zadań pisemnych i ustnych. Ćwiczą również pisanie wybranych, krótkich form – indywidualnie i grupowo podczas zajęć. Odbywa się to w formie warsztatu z wykorzystaniem breakout rooms na Zoomie, jak i indywidualnej pracy podczas zajęć. Dodatkowo, w trakcie trwania kursu Słuchacze będą proszeni o napisanie dwóch dłuższych prac domowych, które będą później sprawdzane podczas zajęć grupowo lub poza zajęciami przez Prowadzącą.
-
Style cytowania – MLA, APA, Chicago.
-
Zabiegi stylistyczne i słownictwo – ciąg dalszy:
- jak wdrażać cytaty do tekstu,
- krótkie i długie zdania,
- pisanie efektowne – strona bierna i czynna, podwójne negatywy, konstrukcje równoległe, modyfikatory,
- używanie dużych liter oraz kursywy,
- interpunkcja,
- słowa, które mają więcej niż jedno znaczenie,
- wyrażenia przyimkowe.
-
Rozprawki ciąg dalszy – jak zaplanować i napisać:
- ‘argumentative/persuasive essays’,
- ‘compare/contrast essays’.
-
Recenzje – jak zaplanować i napisać.
-
Reportaże akademickie.
-
Krótkie artykuły akademickie – jak zaplanować i napisać.
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
zdobycie i rozwinięcie przez Słuchaczy umiejętności pisania akademickiego w języku angielskim na poziomie C1.
Cele szczegółowe:
- zdobycie i rozwinięcie umiejętności pisania akademickiego na poziomie C1 poprzez pracę indywidualną oraz w grupach,
- poszerzenie znajomości stylistyki akademickiej, słownictwa i zwrotów akademickich przydatnych przy pisaniu,
- rozwinięcie kompetencji korzystania ze stylistyki akademickiej, ortografii, słownictwa i zwrotów akademickich w zakresie praktycznym, m.in. poprzez ćwiczenie pisania podczas zajęć i poza nimi,
- poszerzenie wiedzy na temat struktury wybranych, podstawowych form pisania w zakresie akademickim – w drugiej części kursu są to recenzje, reportaże akademickie, krótkie artykuły akademickie, rozprawki typu 'argumentative/persuasive' oraz 'compare/contrast',
- rozwinięcie kompetencji korzystania w sposób praktyczny z wybranych, podstawowych form pisania w zakresie akademickim – w części drugiej są to recenzje, reportaże akademickie, krótkie artykuły akademickie, rozprawki typu 'argumentative/persuasive' oraz 'compare/contrast',
- zapoznanie Słuchaczy z podstawami cytowania w wybranych stylach – MLA, APA, Chicago,
- zapoznanie Słuchaczy z pisemnymi przykładami pisania akademickiego w języku angielskim, m.in. recenzje, reportaże akademickie, krótkie artykuły akademickie, rozprawki typu 'argumentative/persuasive' oraz ‘compare/contrast’.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- zapoznał się z zasadami pisania akademickiego w języku angielskim na poziomie C1 (m.in. jakiego rejestru językowego używać, jakie struktury i formy należy stosować),
- potrafi pisać w stylu akademickim w języku angielskim na poziomie C1 (m.in. potrafi stosować typową dla stylu akademickiego składnię i wyrażenia),
- posiada poszerzoną znajomość stylistyki akademickiej, ortografii, słownictwa oraz zwrotów akademickich i potrafi to praktycznie wykorzystać (m.in. w recenzji, reportażu akademickim, krótkim artykule akademickim, rozprawkach typu ‘argumentative/persuasive’ oraz ‘compare/contrast’),
- posiada wiedzę na temat struktury wybranych podstawowych form pisania w zakresie akademickim (m.in. w drugiej części: recenzje, reportaże akademickie, krótkie artykuły akademickie, rozprawki typu ‘argumentative/persuasive’ oraz ‘compare/contrast’ ) oraz potrafi samodzielnie je napisać,
- zapoznał się z podstawami cytowania w wybranych stylach (m.in. Chicago, APA, MLA),
- zapoznał się z pisemnymi przykładami pisania akademickiego w języku angielskim (m.in. recenzje, reportaże akademickie, krótkie artykuły akademickie, rozprawki typu ‘argumentative/persuasive’ oraz ‘compare/contrast’).
Metody pracy:
- dyskusja,
- pisanie,
- analiza tekstów akademickich,
- prace domowe,
- praca w grupach oraz praca indywidualna,
- rozwiązywanie zadań związanych ze stylistyką akademicką, słownictwem i zwrotami akademickimi.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
- w trakcie kursu: prace domowe, praca indywidualna i grupowa podczas zajęć i poza nimi, monitorowanie grupowej pracy w tzw. breakout rooms,
- po zakończeniu kursu (dla chętnych): egzamin online w ramach platformy ZOOM. Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej z zakresu materiału kursu. Część pisemna będzie w formie egzaminu online – test będzie udostępniony na Google Forms i polegał będzie na wyborze jednego z trzech tematów i napisaniu na jego temat około 250 słów. Po pomyślnym zdaniu egzaminu pisemnego (zdobycie przynajmniej 50% punktów) Słuchacz przystępuje do części ustnej online. Słuchacz wybiera temat rozmowy z trzech dostępnych i rozmawia z Prowadzącą o wybranej formie pisemnej i jej najważniejszych zasadach.