HR mastermind – kurs online
PB/10194
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformach ZOOM i MURAL.
Kurs jest przeznaczony dla praktyków zarządzania, przywództwa i organizacji pracy, w szczególności specjalistów HR oraz liderów zmiany, którzy rozumieją strategiczną rolę tzw. miękkiego HR („People & Culture") i są zainteresowani rozwojem koniecznych w tym obszarze tzw. kompetencji miękkich (kadra kierownicza, trenerzy i doradcy biznesu, scrum masterzy, agile coache itp.).
Kurs będziemy realizować w formule mastermind z elementami P2P learning, co wymagać będzie aktywnego udziału, współpracy warsztatowej w grupach oraz pracy własnej każdego ze Słuchaczy. W ramach dwóch intensywnych weekendowych warsztatów online będziemy wspólnie analizować najciekawsze przypadki wdrożeniowe z obszaru zarządzania zmianą, dzielić się swoimi doświadczeniami oraz formułować wnioski i wspierać się wzajemnie w rozwoju kompetencji warunkujących efektywne działanie w analogicznych przypadkach. Punktem wyjścia będą studia przypadków oparte na doświadczeniach biznesowych Prowadzącego oraz Słuchaczy poprzednich edycji kursu, punktem odniesienia zaś – wyniki najnowszych badań nad aktualnymi tendencjami w praktyce zarządzania, przywództwa i organizacji pracy.
Szczegółowy przebieg obu weekendowych sesji dostosujemy do potrzeb Słuchaczy. W zależności od preferencji grupy, skupimy się na analizie wybranych spośród następujących zagadnień:
- Jakie są systemowe uwarunkowania innowacyjności, zwinności i rezyliencji?
- Na czym polega strategiczna rola HR? Jak budować autorytet i pozycję wpływu?
- Skill-based organizations – co zmienia to podejście? Jak zacząć je wdrażać do organizacji?
- Praca stacjonarna – jak do niej motywować? Jakie zadania i procesy lepiej wykonywać zdalnie?
- „Zetki" – jak nimi (nie) zarządzać? Jak ich (nie) motywować? Jak tworzyć wielopokoleniowe zespoły?
- AI w HR – które zadania i procesy warto automatyzować, a których automatyzować nie warto?
- Projektowanie EX – jak satysfakcja z pracy ma się do zaangażowania? Commitment a engagement.
- DEIB – na czym (nie) polega przynależność, równość i różnorodność? Jakie to niesie biznesowe korzyści?
- Rozwój kompetencji przywódczych – czego i jak uczyć kadrę menadżerską, a czego i jak oduczać?
- Managing-up – jak motywować przełożonych do inwestowania w „nowe zasoby ludzkie"?
- Praca na oporze – jak identyfikować osoby niechętne zmianom i jak z nimi pracować?
- Zarządzanie kryzysem – jak się przygotować i jak (nie) postępować, kiedy się wydarzy?
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
wzajemne wsparcie w procesach wdrażania kultury innowacji do zespołów lub organizacji oraz w rozwoju niezbędnych ku temu tzw. kompetencji miękkich, osadzone w kontekście aktualnych trendów w praktyce zarządzania, przywództwa i organizacji pracy.
Cele szczegółowe:
- analiza trudnych i ciekawych przypadków (case studies) z praktyki zawodowej Słuchaczy kursu,
- wsparcie Słuchaczy w praktycznym wdrażaniu rozwiązań z zakresu tzw. miękkiego HR / „People & Culture",
- rozwój tzw. kompetencji miękkich warunkujących efektywne wdrażanie rozwiązań z ww. zakresu,
- analiza typowych przeszkód utrudniających wdrażanie „miękkiego HR" do organizacji,
- analiza wzorcowych praktyk i metodyk wspierających wdrażanie „miękkiego HR" do organizacji,
- analiza nowoczesnych modeli przywództwa oraz rozwiązań organizacyjnych wspierających ww.,
- analiza związków między „miękkim HR" / P&C a praktyką learning organization, lean management i agile development,
- networking i budowanie społeczności specjalistów działających w obszarze „miękkiego HR" / P&C.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz/ka:
- ma wiedzę na temat aktualnych trendów w zarządzaniu, przywództwie i organizacji pracy, popartą studiami rzeczywistych przypadków (case studies) z praktyki biznesowej Prowadzącego oraz pozostałych Słuchaczy,
- rozumie strategiczną rolę tzw. miękkiego HR („People & Culture") i potrafi analizować jej zastosowania w kontekście różnorodnych podejść i metodyk współczesnego biznesu (m.in. DEIB, skill-based organizations, learning organizations, lean management, agile development),
- opanował/a kluczowe kompetencje warunkujące efektywne wdrażanie dobrych praktyk i modelowych rozwiązań do swoich zespołów i organizacji (m.in. uważność, ciekawość, dociekliwość, aktywne słuchanie, myślenie systemowe, myślenie krytyczne, myślenie analityczne) i potrafi je stosować w praktyce, adaptując do specyfiki swojego środowiska pracy, jak również doradzać w tym zakresie swoim przełożonym lub współpracownikom.
Metody pracy:
- egzemplifikacja wyników badań przy pomocy materiałów wizualnych (grafy, diagramy, wykresy, infografiki),
- analiza case studies – najciekawsze i najtrudniejsze wdrożenia z własnej praktyki Prowadzącego oraz Słuchaczy,
- praca własna Słuchaczy – czytanie lektur i wykonywanie prostych zadań przygotowujących do zajęć,
- praca w grupach – przećwiczenie analizowanych podejść w praktyce warsztatowej,
- aktywizacja Słuchaczy poprzez stawianie pytań i stymulowanie dyskusji.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin ustny dla chętnych Słuchaczy:
- charakterystyka zagadnień prezentowanych i ćwiczonych podczas zajęć,
- prezentacja ich zastosowań we własnych procesach wdrożeniowych.