Storytelling – budowanie narracji, która przyciąga uwagę i wywołuje emocje – kurs online
CS/10091
Człowiek i Społeczeństwo
Kurs realizowany online na platformie Google Meet.
Zajęcia składają się z części wykładowej, wprowadzającej, a następnie z ćwiczeń, podczas których Słuchacze wykonują zadania indywidualne lub w małych grupach zadaniowych. Efekty wykonania zadania są omawiane na bieżąco podczas ćwiczeń. Podczas kursu Słuchacze zapoznają się z następującymi zagadnieniami.
- Pojęcie storytellingu. Znaczenie opowieści. Pierwszy przepis na tworzenie opowieści.
- Jaka powinna być dobra historia. Cechy dobrej opowieści. Zasady tworzenia dobrych opowieści. Drugi przepis na tworzenie opowieści.
- Piramida Freytaga. Teoria podwójnego kodowania. Trzeci i czwarty przepis na tworzenie opowieści.
- Siedem podstawowych fabuł. Żywioły dobrej opowieści. Przykłady zastosowania storytellingu.
- Czym jest storyline. Przykłady zastosowania storytellingu w nauczaniu, marketingu, reklamie.
Cel ogólny:
wyposażenie Słuchaczy w wiedzę i umiejętności umożliwiające konstruowanie ciekawych, wywołujących emocje i przykuwających uwagę opowieści, które mogą być wykorzystywane w pracy zawodowej: edukacji, marketingu, reklamie, sprzedaży.
Cele szczegółowe:
zdobycie informacji o tym:
- jak język opowieści wpływa na proces uczenia,
- jaki ma wpływ na pozyskiwanie klientów, obiór treści marketingowych i reklamowych,
- jakie są zasady tworzenia interesujących opowieści,
- jakie są elementy składowe i cechy dobrej opowieści,
- jak je zastosować w praktyce.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- wie, czym jest storytelling i jakie są szeroko pojęte jego zastosowania,
- zna i umie zastosować zasady tworzenia dobrych opowieści,
- umie sam stworzyć dobrą, interesującą i trzymającą w napięciu opowieść,
- umie stworzyć opowieść, która stanie się skutecznym narzędziem w jego pracy.
Podczas kursu Słuchacz samodzielnie przygotuje zestaw opowieści realizujących założone cele, zdobędzie umiejętność kreacji szablonów opowieści do modyfikacji w zależności od zmieniających się warunków działania. Będzie w posiadaniu portfolio własnych prac.
Metody pracy:
- wykład z prezentacją multimedialną,
- ćwiczenia.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
samodzielne przygotowanie opowieści mającej zrealizować określone przez Prowadzącą cele.