Rozwiń skrzydła – warsztaty budowania poczucia własnej wartości – kurs stacjonarny
C/1040
Człowiek i Społeczeństwo
Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać swój potencjał – „Zig” Ziglar.
Warsztaty zostały zaprojektowane w oparciu o techniki stosowane w pracy coachingowej. W trakcie kursu Słuchacze poznają wybrane techniki zwiększające efektywność w komunikacji, na nowo zdefiniują swoje zasoby – określając mocne i słabe strony – a także przekonania, które są dla nich użyteczne oraz takie, które mają negatywny wpływ na sposób myślenia, czy działania. Zapoznają się ze sposobami wyznaczania celów tak, by były spójne z ich potrzebami i wyznawanymi wartościami.
Odpowiedzą sobie na pytania:
- jak chcę się komunikować?
- jakie są moje zasoby?
- co mnie hamuje i ogranicza?
- dokąd zmierzam?
Program obejmuje następujące zagadnienia:
1. Właściwa perspektywa:
- pozycje życiowe T. Harrisa,
- koło życia.
2. Ja w relacjach:
- trzy stany ego: dziecko, dorosły, rodzic,
- komunikat „Ja" i język e-prime,
- feedback.
3. Zasoby:
- rodzaje zasobów: fizyczne, intelektualne, emocjonalne, społeczne i inne,
- zdefiniowanie własnych zasobów i mocnych stron,
- „wewnętrzny krytyk" i nowa informacja, jaką wnosi.
4. Przekonania:
- rodzaje przekonań: usunięcia, generalizacje, zniekształcenia,
- praca na własnych przekonaniach.
5. Określanie celów:
- model GROW,
- określanie celów.
6. Wartości:
7. Podsumowanie.
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
poznanie swojego potencjału oraz technik pomocnych w samodzielnym budowaniu wysokiego poczucia własnej wartości.
Cele szczegółowe:
- poznanie podstawowych pojęć związanych z samooceną oraz teorii i technik pomocnych w budowaniu wysokiego poczucia własnej wartości,
- zdobycie informacji na temat przekazywania konstruktywnego feedbacku i stosowania komunikatu „Ja",
- definiowanie na nowo swoich zasobów, i określenie mocnych i słabych stron,
- poznanie rodzajów przekonań i sposobów na pracę z tymi, które mogą być negatywne,
- poznanie technik wspomagających wyznaczanie celów i nauka określania ich w oparciu o pojęcie spójności.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- wie, czym jest poczucie własnej wartości,
- zna techniki, które może wykorzystywać na co dzień, by budować swoją samoocenę,
- potrafi przekazać konstruktywną informację zwrotną i zastosować komunikat „Ja",
- potrafi zidentyfikować swoje wewnętrzne zasoby,
- zna techniki radzenia sobie z „wewnętrznym krytykiem",
- potrafi wymienić rodzaje przekonań i wie, jak „rozkruszyć" przekonanie negatywne,
- potrafi wyznaczyć sobie cele,
- poznał poziomy logiczne Diltsa oraz wie, jak określać swoje długofalowe cele w oparciu o pojęcie spójności.
Metody pracy:
- ćwiczenia,
- praca indywidualna,
- praca w parach i grupach,
- dyskusje,
- „burza mózgów",
- studium przypadku,
- kwestionariusz, test,
- prezentacja,
- feedback.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
Dla Słuchaczy warsztatów, którzy nie podchodzą do egzaminu:
- obserwacja i feedback przekazywany Słuchaczom podczas wykonywanych ćwiczeń (bieżąca praca indywidualna, w parach i grupowa),
- ocena Słuchaczy warsztatów podczas podsumowania zajęć.
Dla Słuchaczy zdających egzamin:
- pisemny test końcowy, zawierający pytania otwarte.