Coser y cantar, todo es empezar/Hiszpański krok po kroku – część III (poziom A2) – kurs online
JS/8673
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku hiszpańskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to A2.
Kurs przeznaczony jest dla Słuchaczy, którzy chcieliby opanować umiejętność prostego i nastawionego na określone cele komunikacyjne porozumiewania się w języku hiszpańskim.
Program kursu obejmuje następujące tematy:
- Podróż w przyszłość / Viajes hacia nuestro futuro — Internet i nowe technologie (czas przyszły futuro simple).
- Podróż do przeszłości / Viajes al pasado — biografie, wspomnienia z dzieciństwa, odkrycia i wynalazki, epoki historyczne (czasy przeszłe pretérito indefinido i pretérito imperfecto).
- Podróże w przestrzeni / Viajes a través del espacio — wakacyjne podróże i wyjazdy na wieś (czasy przeszłe pretérito indefinido i pretérito imperfecto).
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
opanowanie umiejętności językowych i kulturowych w języku hiszpańskim na poziomie A2, dotyczących życia codziennego, opowiadania o doświadczeniach, snucia planów i typowych sytuacji komunikacyjnych w przestrzeni prywatnej oraz publicznej, a także poruszania się w hiszpańskojęzycznym systemie społeczno-kulturowym, z uwzględnieniem poprawnej wymowy, ortografii, rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, mówienia i pisania (osadzenie wszystkich wymienionych sprawności i elementów języka w kontekście społeczno-kulturowym).
Cele szczegółowe:
- opanowanie podstawowych umiejętności wypowiadania się ustnie i pisemnie w sposób prosty i spójny, opowiadania oraz reagowania na anegdoty, tworzenia prostych narracji w przeszłości, snucia planów na przyszłość,
- ćwiczenie umiejętności rozumienia prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych z różnych regionów Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej na temat przeszłych doświadczeń, planów na przyszłość i oczekiwań z wykorzystaniem strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych,
- poszerzenie wiedzy Słuchaczy/Słuchaczek na temat wybranych aspektów hiszpańskojęzycznej kultury z różnych regionów Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej,
- poznanie podstawowego zasobu leksykalnych środków językowych dotyczących życia codziennego, doświadczeń, planów i sytuacji komunikacyjnych w przestrzeni prywatnej i publicznej, także słownictwa potocznego,
- poznanie podstawowych gramatycznych środków językowych umożliwiających rozumienie i tworzenie prostych wypowiedzi dotyczących życia codziennego, doświadczeń i planów.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz/Słuchaczka:
- zna i rozumie podstawowe słownictwo i gramatyczne środki językowe umożliwiające komunikację w języku hiszpańskim dotyczącą życia codziennego, doświadczeń, planów i prostych sytuacji komunikacyjnych w przestrzeni prywatnej i publicznej,
- potrafi tworzyć wypowiedzi ustne i pisemne na tematy, które są mu/jej znane lub które go/ją interesują, opowiedzieć i zareagować na anegdoty, tworzyć proste narracje w przeszłości, snuć plany na przyszłość,
- potrafi czytać ze zrozumieniem proste i krótkie teksty w języku hiszpańskim; wykorzystuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne, gdy nie rozumie w pełni wypowiedzi pisemnych i ustnych, identyfikując słowa klucze i wykorzystując kontekst do zrozumienia głównych wątków wypowiedzi,
- jest gotów/gotowa do biernego uczestnictwa w kulturze Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej, korzystając z podstawowych form i mediów.
Metody pracy:
- ćwiczenia leksykalne i gramatyczne,
- ćwiczenia z wykorzystaniem lektury tekstów kultury,
- praktycznie wykorzystanie materiałów audiowizualnych,
- dyskusja w parach i na forum,
- gry językowe i ćwiczenia interaktywne,
- Quizlet, Mentimeter.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin dla chętnych Słuchaczy składający się z dwóch części:
- części pisemnej, w której Słuchacz/Słuchaczka rozwiązuje test sprawdzający znajomość wprowadzonych na zajęciach struktur gramatycznych i słownictwa występującego na zajęciach,
- części ustnej, która sprawdza umiejętności komunikacyjne Słuchacza/Słuchaczki i polega na opowiedzeniu anegdoty związanej z jednym z omawianych na zajęciach tematów oraz krótkiej wymianie zdań z Prowadzącą.