Coser y cantar, todo es empezar / Hiszpański krok po kroku – część IV (poziom A2/B1) – kurs online
JS/10447
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku hiszpańskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to A2/B1.
Kurs przeznaczony jest dla Słuchaczy, którzy chcieliby opanować umiejętność prostego i nastawionego na określone cele komunikacyjne porozumiewania się w języku hiszpańskim.
Program kursu obejmuje następujące tematy:
- De poetas y de locos todos tenemos un poco / O cechach osobowości i samopoczuciu — cechy charakteru, stany ducha, czasowniki ser i estar.
- Dime con quién andas y te diré quién eres / O relacjach międzyludzkich — relacje rodzinne, przyjacielskie i miłosne, struktury seguir + gerundio i llevar + gerundio.
- Hay que hacer del ocio nuestro mayor negocio / O rozrywce i mediach audiowizualnych — kino i telewizja, stopień wyższy i najwyższy przymiotnika.
- Colorín colorado, el cuento se ha acabado / O zaklętach królewnach i księciu z bajki — literatura, baśnie i fantastyka, zdania przydawkowe, powtórzenie czasów pretérito indefinido i pretérito imperfecto.
- Cual libro leemos, tal vida hacemos / O przyjemności lektury — historie kryminalne i opowieści grozy, czas zaprzeszły pretérito pluscuamperfecto.
- En casa de herrero, cuchara de palo / O relacjach zawodowych i świecie biznesu — praca, zakłady i przedsiębiorstwa, spanglish.
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
opanowanie umiejętności językowych i kulturowych w języku hiszpańskim na poziomie A2/B1 z uwzględnieniem poprawnej wymowy, ortografii, rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, mówienia i pisania oraz osadzenie wszystkich wymienionych sprawności i elementów języka w kontekście społeczno-kulturowym.
Cele szczegółowe:
- utrwalenie podstawowych umiejętności wypowiadania się ustnie i pisemnie w sposób prosty i spójny oraz opanowanie pierwszych umiejętności z tego zakresu na poziomie niższym średnio zaawansowanym,
- utrwalenie podstawowego i poznanie średnio zaawansowanego zasobu leksykalnych środków językowych dotyczących życia codziennego i sytuacji komunikacyjnych w przestrzeni prywatnej i publicznej, także słownictwa potocznego,
- utrwalenie podstawowych i poznanie pierwszych średnio zaawansowanych gramatycznych środków językowych umożliwiających rozumienie i tworzenie prostych wypowiedzi dotyczących życia codziennego, doświadczeń i planów,
- ćwiczenie umiejętności rozumienia prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych z różnych regionów Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej z wykorzystaniem strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych na poziomie podstawowym i niższym średnio zaawansowanym,
- poszerzenie wiedzy na temat wybranych aspektów hiszpańskojęzycznej kultury z różnych regionów Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz/Słuchaczka:
- zna i rozumie słownictwo i gramatyczne środki językowe umożliwiające komunikację w języku hiszpańskim dotyczącą życia codziennego oraz prostych sytuacji komunikacyjnych w przestrzeni prywatnej i publicznej na poziomie podstawowym i niższym średnio zaawansowanym,
- potrafi tworzyć proste i spójne wypowiedzi ustne i pisemne na tematy, które są mu/jej znane lub które go/ją interesują, opowiedzieć anegdoty i zareagować na nie, tworzyć narracje w przeszłości, snuć plany na przyszłość,
- potrafi czytać ze zrozumieniem proste i standardowe teksty w języku hiszpańskim; wykorzystuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne, gdy nie rozumie w pełni wypowiedzi pisemnych i ustnych, identyfikując słowa klucze i wykorzystując kontekst do zrozumienia głównych wątków wypowiedzi,
- jest gotów/gotowa do biernego i aktywnego uczestnictwa w kulturze Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej, korzystając z podstawowych form i mediów.
Metody pracy:
- ćwiczenia leksykalne i gramatyczne,
- ćwiczenia z wykorzystaniem lektury tekstów kultury,
- praktycznie wykorzystanie materiałów audiowizualnych,
- dyskusja w parach i na forum,
- gry językowe i ćwiczenia interaktywne,
- Quizlet, Mentimeter i inne aplikacje do prezentacji treści i nauki języków obcych.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin dla zainteresowanych Słuchaczy składający się z części pisemnej oraz ustnej:
- podczas części pisemnej Słuchacz/Słuchaczka rozwiązuje test sprawdzający znajomość wprowadzonych na zajęciach struktur gramatycznych i słownictwa występującego na zajęciach,
- część ustna sprawdza umiejętności komunikacyjne Słuchacza/Słuchaczki i polega na wzięciu udziału w dyskusji związanej z jednym z omawianych na zajęciach tematów.