Mów płynniej w podróży – kurs języka angielskiego (poziom B1) – kurs online
JS/10478
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku polskim i angielskim. Zakładany poziom językowy po ukończeniu kursu to B1.
Kurs skierowany jest do Słuchaczy, którzy chcą zdobywać praktyczne umiejętności komunikacyjne w języku angielskim na poziomie B1.
Niniejsza część kursu obejmuje następujące tematy:
- Umiejętności. Co umiesz i umiałaś/eś? Umiejętności potrzebne i praktyczne w podróży. Opowiadamy o tym, co potrafimy, a czego nie, wykorzystując czasownik can i could oraz formę be able to.
- Miejsca, gdzie czujemy się najlepiej. Rozmawiamy o podróżach, wyjazdach wakacyjnych. Opisujemy miejsca. Polecamy miejsca do odwiedzenia, atrakcje i aktywności, a także uczymy się reagować na rekomendacje. Wykorzystujemy tryby warunkowe.
- Odpowiedzialna turystyka. Jak być odpowiedzialnym turystą? Co warto przeżyć i zobaczyć, a czego lepiej nie robić?
- Dlaczego podróżujemy? Rozmawiamy o różnych motywacjach. Podróżowanie w grupie, a podróżowanie solo. Rozmawiamy z wykorzystaniem zaimków zwrotnych.
- Podróż – wyprawa. Rozmawiamy o trudnych podróżach i wymagających wyprawach, o różnicach między wyprawą a wycieczką.
Ponadto, Słuchacze będą ćwiczyć poniższe kompetencje językowe:
- Słuchanie: zrozumienie fragmentów wywiadu ulicznego o podróżowaniu solo, rozumienie podcastu o podróży, zrozumienie fragmentów filmu o podróży do Australii.
- Czytanie: ogólne rozumienie krótkiego artykułu o zrównoważonej turystyce, wyizolowanie najważniejszych informacji z dyskusji na forum podróżniczym.
- Pisanie: rekomendacji miejsc do zobaczenia.
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
przygotowanie do płynnej komunikacji w języku angielskim w różnych sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych; poszerzenie wiedzy Słuchaczy o współczesnej kulturze Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.
Cele szczegółowe:
- poszerzenie wiedzy na temat kultury współczesnej krajów anglosaskich,
- wykształcenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim na poziomie B1,
- rozwinięcie umiejętności rozumienia ze słuchu,
- poznanie słownictwa z zakresu m.in.: życia codziennego, hobby, podróży,
- nauczenie się zagadnień gramatycznych (tryby warunkowe, zaimki zwrotne, can/could/be able to).
Korzyści dla słuchacza:
Wiedza i umiejętności kulturowe – Słuchacz:
- dzięki kontaktowi z materiałami dotyczącymi kultury krajów anglosaskich, posiada wiedzę o kulturze współczesnej.
Umiejętności językowe – Słuchacz:
- rozwinął kompetencje gramatyczne na poziomie średnio zaawansowanym,
- zna słownictwo z dziedzin objętych programem kursu,
- rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego,
- rozumie różnorodne stylistycznie i językowo teksty pisane w języku angielskim,
- potrafi porozumiewać się po angielsku w codziennych sytuacjach, dyskutować i wyrażać opinie,
- potrafi sformułować krótką wypowiedź ustną bądź pisemną na zadany temat.
Metody pracy:
wykorzystywane będą metody rozwijające praktyczne użycie języka angielskiego i umiejętność komunikacji. Ćwiczenia polegać będą na:
- praktykowaniu rozumienia słuchanego i czytanego tekstu,
- analizie językowej fragmentów,
- uzupełnianiu ćwiczeń gramatycznych,
- komentowaniu materiałów audiowizualnych,
- dyskutowaniu w parach i w grupach,
- odpowiedzi na pytania zadane przez Prowadzącą.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin (dla chętnych Słuchaczy) złożony jest z dwóch części:
I część pierwsza – pisemna. Składa się z ćwiczeń sprawdzających kompetencje w zakresie słownictwa, gramatyki i słuchania:
- słownictwo – dwa polecenia: uzupełnianie zdań/fraz brakującymi wyrazami, jak również tłumaczenie zdań z języka polskiego na angielski; za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów,
- gramatyka – dwa polecenia: uzupełnianie zdań/fraz właściwą konstrukcją gramatyczną, jak również przekształcanie zdań z użyciem podanego słowa–klucza (key-word transformations); za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów,
- słuchanie – dwa nagrania, na podstawie których Słuchacz udziela odpowiedzi na podane pytania; za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów.
II część druga – ustna. Krótka rozmowa na tematy omawiane w trakcie kursu. Słuchacz ma możliwość wykorzystania struktur poznanych podczas zajęć. Za tę część można zdobyć maksymalnie dziesięć punktów.