Mów pewniej o codziennym życiu – kurs języka angielskiego (poziom A2/B1) – kurs online
JS/10479
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to A2/B1.
Niniejsza część kursu obejmuje następujące tematy:
- Co – i jak – lubisz jeść? Rozmawiamy o zwyczajach żywieniowych, lubianych i nielubianych produktach oraz potrawach, zakupach spożywczych, jednocześnie ćwicząc użycie some/any, przedimków i liczebników policzalnych oraz niepoliczalnych. Zamawianie w restauracji – wyrażenia, zwroty, dialogi.
- Zwyczaje zakupowe. Robienie zakupów. Rozmawiamy o zakupach z wykorzystaniem odpowiednich kwantyfikatorów. Ćwiczymy dialogi w sklepie i uczymy się prosić o pomoc sprzedawcę używając zaimków wskazujących.
- Dom – wyposażenie, pomieszczenia. Wymarzony dom. Rozmawiamy o przestrzeni z wykorzystaniem there is/there are, there was, there would be.
- Goście w domu. Rozmawiamy o tym, jak przygotować się na wizytę. Co to znaczy, że ktoś jest dobrym gościem/gospodarzem? Oferujemy i zapraszamy, z wykorzystaniem odpowiednich wyrażeń.
- Nasza okolica. Rozmawiamy o tym, co znajduje się/dzieje się w naszej okolicy, jak zmieniła się w ciągu ostatnich lat. Wykorzystujemy czasy teraźniejsze i przeszłe.
Ponadto, Słuchacze będą ćwiczyć poniższe kompetencje językowe:
- słuchanie: zrozumienie krótkich wypowiedzi zebranych podczas wywiadu ulicznego, rozumienie krótkiego podcastu, rozumienie rozmowy telefonicznej,
- czytanie: ogólne rozumienie krótkiego artykułu, wyizolowanie najważniejszych informacji z dyskusji użytkowników medium społecznościowego,
- pisanie maila z wykorzystaniem właściwych kolokacji i słownictwa.
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
przygotowanie Słuchaczy do płynnej komunikacji w języku angielskim w różnych sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych oraz poszerzenie wiedzy o współczesnej kulturze Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.
Cele szczegółowe:
- poszerzenie wiedzy na temat kultury współczesnej krajów anglosaskich,
- wykształcenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim na poziomie A2/B1,
- rozwinięcie umiejętności rozumienia ze słuchu,
- poznanie słownictwa z zakresu, m.in.: życie codzienne, hobby, czas wolny,
- nauczenie się zagadnień gramatycznych (zaimki wskazujące, kwantyfikatory, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, there is/there are).
Korzyści dla słuchacza:
wiedza i umiejętności kulturowe – Słuchacz:
- dzięki kontaktowi z materiałami dotyczącymi kultury krajów anglosaskich, posiada wiedzę o kulturze współczesnej.
umiejętności językowe – Słuchacz:
- rozwinął podstawowe kompetencje gramatyczne,
- zna słownictwo z dziedzin objętych programem kursu,
- rozumie wypowiedzi rodzimych użytkowników języka angielskiego,
- rozumie krótkie teksty pisane w języku angielskim,
- potrafi porozumiewać się po angielsku w codziennych sytuacjach, prosić o informacje i udzielać ich,
- potrafi sformułować krótką wypowiedź ustną bądź pisemną na zadany temat.
Metody pracy:
wykorzystywane będą metody rozwijające praktyczne użycie języka angielskiego i umiejętność komunikacji.
Ćwiczenia polegać będą na:
- praktykowaniu rozumienia słuchanego i czytanego tekstu,
- analizie językowej fragmentów,
- uzupełnianiu ćwiczeń gramatycznych,
- komentowaniu materiałów audiowizualnych,
- dyskutowaniu w parach i w grupach,
- odpowiedzi na pytania zadane przez Prowadzącą.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin dla chętnych Słuchaczy złożony jest z dwóch części:
I Część pierwsza – pisemna. Składa się z ćwiczeń sprawdzających kompetencje z zakresu słownictwa, gramatyki i słuchania:
- słownictwo – dwa polecenia: uzupełnianie zdań/fraz brakującymi wyrazami, jak również tłumaczenie zdań z języka polskiego na angielski; za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów,
- gramatyka – dwa polecenia: uzupełnianie zdań/fraz właściwą konstrukcją gramatyczną, jak również przekształcanie zdań z użyciem podanego słowa-klucza (key-word transformations); za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów,
- słuchanie – dwa nagrania, na podstawie których Słuchacz udziela odpowiedzi na podane pytania; za każde z poleceń można zdobyć maksymalnie po pięć punktów.
II Część druga – ustna. Krótka rozmowa na tematy omawiane w trakcie kursu. Słuchacz ma możliwość wykorzystania struktur poznanych podczas zajęć. Za tę część można zdobyć maksymalnie dziesięć punktów.