Programy Mentoringowe w organizacji – od podstaw do mistrzostwa – kurs online
PB/10535
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Zakres kursu jest wielowątkowy i interdyscyplinarny. Łączy praktyczną wiedzę z teoretyczną oraz warsztatami.
Jak wynika z Raportu World Economic Forum, Future of Jobs Report 2025 kompetencje takie jak: umiejętność analitycznego myślenia, zwinność, kreatywność, współpraca z AI, przywództwo to kompetencje przyszłości. Można je przyswajać w różny sposób. Jednym z nich jest profesjonalny mentoring w formie programów oferowanych przez organizacje, w których pracujemy.
W jaki sposób przygotować taki program w organizacji efektywnie i optymalnie? Jak przekonać do niego biznes? Jak wyznaczyć KPI? W jaki sposób dobrać pary mentoringowe?
Uczestnicząc w tym kursie Słuchacze odnajdą odpowiedź na powyższe pytania oraz rozwiną wiedzę teoretyczną i praktyczną w temacie budowania programów mentoringowych.
Kurs przybliży Słuchaczom następujące zagadnienia:
- Filozofia mentoringu.
- Rodzaj programów mentoringowych.
- Koncepcje łączenia strategicznych celów biznesowych firmy z celami HR, w tym zarządzania zmianą.
- Omówienie faz przygotowania profesjonalnych programów mentoringowych, ze szczególnym naciskiem na: prawidłowe wyznaczanie KPI, tworzenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, edukację i dobór par mentoringowych, ewaluację projektu, employee advocacy.
Cel ogólny:
przybliżenie Słuchaczom metodologii związanej z budowaniem profesjonalnych programów mentoringowych w organizacjach, bazując na bogatych doświadczeniach autorki oraz polskich i zagranicznych narzędziach, modelach i badaniach z tej dziedziny.
Cele szczegółowe:
- praktyczna nauka podstaw budowania profesjonalnych programów mentoringowych w organizacjach,
- przybliżenie:
– filozofii mentoringu,
– rodzaju programów mentoringowych,
– koncepcji łączenia strategicznych celów biznesowych firmy z celami HR, w tym zarządzania zmianą.
- omówienie faz przygotowania profesjonalnych programów mentoringowych, ze szczególnym naciskiem na: prawidłowe wyznaczanie KPI, tworzenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, edukację i dobór par mentoringowych, ewaluację projektu, employee advocacy.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz potrafi omówić:
- filozofię mentoringu,
- rodzaj programów mentoringowych,
- podstawy koncepcji łączenia strategicznych celów biznesowych firmy z celami HR,
- fazy przygotowania profesjonalnych programów mentoringowych i potrafi je w podstawowym stopniu dostosować do własnych potrzeb.
Metody pracy:
- dyskusja,
- case study,
- praca w grupach,
- moderowany brainstorming,
- wykład.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin dla chętnych Słuchaczy odbędzie się w formie pisemnej tuż po zakończeniu ostatnich zajęć (w tym samym dniu):
- będzie zawierał pytania otwarte i zamknięte,
- ilość pytań egzaminacyjnych: 8,
- wyniki zostaną ogłoszone w ciągu 7 dni.