Future of Jobs – Kompetencje przyszłości – jak świadomie, z nadzieją i optymizmem uczestniczyć w nowoczesnym rynku pracy – kurs online
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Jak wynika z prognoz World Economic Forum zawartych w Future of Jobs Survey z 2020 r., aż 85 milionów miejsc pracy zniknie z rynku, a na to miejsce pojawi się 97 milionów nowych miejsc pracy, związanych z technologią cyfrową, co oznacza, że rynek pracy czeka w najbliższych latach prawdziwa rewolucja, skutkująca pojawieniem się ponad 60% nowych zawodów, opartych o kompetencje, postawy i umiejętności przyszłości.
Z czego ta zmiana wynika i na czym będzie polegać? Jakie kompetencje twarde i miękkie będą kluczowe? W jaki sposób warto zmodyfikować podejście do tematu pracy oraz budowania swojej ścieżki kariery, aby świadomie, z nadzieją i optymizmem być skutecznym w świecie VUCA?
Uczestnicząc w tym kursie, Słuchacze zwiększą swoje szanse w kontekście lepszego zrozumienia trendów oraz świadomego, optymistycznego i efektywnego przygotowania się do uczestnictwa w nowoczesnym rynku pracy.
Kurs przybliży Słuchaczom następujące zagadnienia:
- Paradygmat człowieka i organizacji w dobie rewolucji przemysłowej końca XIX w.
- Konsekwencje rewolucji cyfrowej, jej wpływ na jednostkę i organizację.
- Ewolucja organizacji: erozja dotychczasowych kluczowych czynników sukcesu oraz pojawienie się nowych.
- Ewolucja jednostki: wzrost wiedzy, znaczenia i świadomości wpływu na otoczenie (ewolucja niewymuszona i wymuszona).
- Ewolucja kompetencji: kryzys wiedzy i doświadczenia, powrót do zachowań zapewniających przetrwanie.
- Prognozowane zawody przyszłości w oparciu o polskie i zagraniczne badania z tego obszaru.
- Twarde i miękkie kompetencje przyszłości.
- Nowoczesne zasady budowania marki osobistej, w oparciu o skill-based thinking.
- Ewolucja kultury zarządzania: model dobrostanu PERMA Martina Seligmana oraz well-being pracownika i organizacji, w tym pojęcia tj.: rezyliencja, energia osobista, flow, efektywność osobista.
- Zjawiska i postawy przyszłości, tj.: lifelong learning, job crafting, future thinking, enterpreneurial thinking, collaborative thinking, design thinking, complexity thinking, persistence thinking.
- Metodyka uczenia się i samodoskonalenia, w tym pojęcia: bite size learning, flipped classroom, meet up, master mind.
- Objaśnienie kluczowych zasad skutecznej komunikacji z rynkiem pracy na przykładzie projektów rekrutacyjnych, mentoringowych i outplacement.
Zakres kursu jest wielowątkowy i interdyscyplinarny. Łączy praktyczną wiedzę z teoretyczną oraz warsztatami.