Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników – kurs online
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie Google Meet.
Zajęcia 1: Przedstawienie podstaw ekonomicznych funkcjonowania rynku pracy. Zdefiniowanie persony kandydata oraz przedstawienie rynku rekrutacji w Polsce.
Zajęcia 2: Personal branding w pracy rekrutera. Przedstawienie istoty marki osobistej. Rola LinkedIn w budowaniu marki osobistej rekrutera. Przeprowadzenie audytu/przygotowanie konta na LinkedIn. Omówienie, jak budować markę osobistą na LinkedIn, która przyciąga kandydatów z punktu widzenia organizacji.
Zajęcia 3/4: Badanie potrzeb rekrutacyjnych organizacji. Przygotowanie opisu profilu kandydata oraz ogłoszenia o pracę. Zapoznanie Słuchaczy z wywiadem behawioralnym i kompetencyjnym. Zaprezentowanie Słuchaczom, na jakie kompetencje i umiejętności zwracać uwagę podczas procesu rekrutacyjnego. Pokazanie, jaką rolę odgrywa sztuczna inteligencja w procesie rekrutacji i jak ją wykorzystać.
Zajęcia 5: Rola RODO w ochronie danych osobowych, w szczególności podczas procesu rekrutacyjnego.
Zajęcia 6: Źródła pozyskiwania kandydatów do pracy. Przedstawienie Słuchaczom nowoczesnych narzędzi do pozyskiwania kandydatów z rynku. Rola portali z ogłoszeniami (job-boardy). Poznanie specyfiki skutecznego headhuntingu.
Zajęcia 7: Omówienie etapów procesu rekrutacyjnego, od rozmowy kwalifikacyjnej do finalnego zatrudnienia kandydata w organizacji. Rola testów narzędzi do badania kompetencji kandydatów w procesie rekrutacji.
Zajęcia 8: Omówienie znaczenia informacji zwrotnej (feedback) w procesie rekrutacyjnym. Wpływ feedbacku na postrzeganie firmy na rynku (marka pracodawcy).
Zajęcia 9: Omówienie roli skutecznej rekrutacji w rozwoju organizacji. Znaczenie skutecznej rekrutacji w rozwoju firmy.
Zajęcia 10: Podsumowanie tematów. Warsztaty praktyczne.
Do realizacji kursu niezbędne są darmowe konta: LinkedIn i chatGPT.