Komunikacja na co dzień i w biznesie, czyli jak docierać do otoczenia – kurs online
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Komunikacja jest wszędzie! To ona tworzy naszą rzeczywistość, dlatego niezmiernie ważne wydaje się usystematyzowanie pojęć oraz pokazanie, jak umiejętnie z niej korzystać, by odnosić zamierzone cele. Propaganda, perswazja, manipulacja, spirala milczenia, bariery, techniki wpływania na innych, autoprezentacja oraz mowa ciała... to i jeszcze wiele innych zagadnień będzie tematem naszych rozmów.
- Podstawy komunikowania się – założenia teoretyczne, środki, rola i funkcje komunikowania, informowanie, wywieranie wpływu, perswazja i jej strategie, zachowania komunikacyjne i współdziałanie.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna, kody komunikacyjne – mowa werbalna i niewerbalna, kody komunikacyjne, klasyfikacja, semiotyka, mity dotyczące komunikowania a rzeczywistość, kodeksy, stereotypy, płeć a style komunikowania się, komunikowanie w małych grupach.
- Media i komunikacja masowa – wartości społeczne, przekazy masowe, motywy użytkowania mediów i struktura społeczna publiczności, wykluczenie, teorie bazowe, oddziaływanie i efekty mediów (teoria dwustopniowego przepływu, teoria spirali milczenia, efekt trzeciej osoby, luka informacyjna).
- Komunikacja interpersonalna – kształtowanie wizerunku, znaczenie mowy ciała, taktyki autoprezentacji, kompetencje osobiste i komunikacyjne, schematy komunikacji, zasady skutecznej komunikacji, techniki efektywnego słuchania, bariery w przekazie i odbiorze, interakcja.
- Komunikacja polityczna / społeczna – definicja, funkcje i schematy, public affairs, lobbing, media polityczne, programowanie neurolingwistyczne, badania opinii publicznej, debaty i wystąpienia publiczne, mediatyzacja polityki, kampanie społeczne (idee, funkcje, język przekazu).
- Propaganda i manipulacja – definicje, funkcje, propaganda vs. informacje, język, wolność mediów, przeciwdziałanie, postprawda, manipulacja, wojna psychologiczna, pranie mózgów, wywieranie wpływu, fake newsy, przecieki, obiektywizm, analiza treści.
- Komunikacja marketingowa – reklama i jej znaczenie w komunikacji, branding i rebranding, design thinking, content marketing, storytelling, marketing bezpośredni, komunikacja wizualna, social media i influencer marketing, społeczna odpowiedzialność biznesu.
- Komunikacja biznesowa, public relation – relacje i komunikacja z otoczeniem, media relations i zmiana modelu pracy dziennikarzy, komunikacja wewnętrzna, audyt komunikacyjny, e-PR, sponsoring, monitorowanie mediów, zarządzanie kryzysowe, employer branding, corporate identity.
- Komunikacja kulturowa – symbolizacja, wartości, normy i typologie kulturowe, zmiany pokoleniowe, technologiczne i kulturowe, globalizacja kultury i komunikowanie międzykulturowe, popkultura, multimedialność, pojęcia: akulturacja, dekulturacja, szok kulturowy, ksenofilia, asymilacja.
- Skutki i zmiany oraz błędy i bariery w procesie komunikowania – agresja i przemoc, terroryzm, zmiana w interakcjach społecznych, wpływ Internetu na problemy w komunikowaniu się, uwarunkowania organizacyjne, zniekształcenia poznawcze, rozbieżności w interpretacji.