Personal branding w internecie; współpraca dziennikarzy, blogerów i influencerów z biznesem – kurs online

PB/9914 Prawo, Biznes i IT

Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.

Zagadnienia poruszane podczas kursu:

  • personal branding, budowanie wizerunku autorytetów: freelancerzy, dziennikarze, influencerzy, blogerzy, celebryci, ambasadorzy, naukowcy, politycy,
  • analiza portali informacyjnych, blogów i poszczególnych mediów społecznościowych pod kątem popularności, zasięgów, publikowanych treści oraz prowadzonych kampanii,
  • narzędzia do analizy zasięgów i zarządzania działaniami w internecie: Brand24, Semrush, Similarweb, Sotrender, MeltWater i wiele innych,
  • działanie i organizacja mediów online – podział mediów, rola w społeczeństwie, oddziaływanie mediów, struktura i tryb pracy redakcji, prestiż zawodu dziennikarza, procesy redakcyjne, prawo prasowe, media i PR 24 h na dobę, kreowanie newsów,
  • social media narzędziem pracy internetowych twórców – specyfika i cechy social mediów, podwójna rola mediów społecznościowych, redakcje internetowe, agencje social mediowe, współpraca z influencerami, rodzaje współpracy, budowanie zasięgów, freelancer/bloger/dziennikarz – gdzie jest granica?,
  • zmiana w komunikacji biznesowej – skuteczne formy komunikowania, budowanie relacji służbowych i prywatnych, zasady współpracy, monitoring mediów, przekazywanie informacji prasowych, media online vs. PR tradycyjny, kontakty z managerami,
  • planowanie kampanii reklamowych – procesy planowania mediów, reklama natywna, materiały redakcyjne i storytelling, analiza mediów i publikacji, współpraca nie tylko reklamowa, patronaty medialne, współpraca z agencjami, promocja w sieci,
  • narzędzia i aplikacje – aplikacje do tworzenia contentu, współpracy i generowania dodatkowych przychodów, wizualizacja danych, infografiki, copywriting, w tym m.in. Jasper, DigitalFirst, PinPoint, Flourish, itp.,
  • platformy do współpracy z twórcami: Whitepress, ReachaBlogger, Influencers.Club, Influ, SnapStars, SocialNation, itp.,
  • pozyskiwanie danych i informacji – rodzaje i funkcje press roomów, biuletyny, newslettery, mailing, zewnętrze źródła informacji prasowych, wirtualne biura prasowe,
  • co i jak publikować? Różnice pokoleniowe, schematy konstruowania skutecznych publikacji, struktura i najczęstsze błędy, klikalne tytuły i wciągające leady, zasady redagowania tekstów i poprawności językowej, style informacji, wykorzystanie informacji prasowych w procesie komunikacji, spam prasowy, pozycjonowanie, perspektywa PR i agencji prasowych, potrzeba budowy własnego bloga lub portalu informacyjnego,
  • standardy i kodeksy, dekalogi, trudności, dziennikarz-PR w jednym, stowarzyszenia branżowe, dylematy etyczne, prezenty, dobre maniery, etyka w biznesie; przyczyny, pierwsze oznaki i potencjalne skutki kryzysów, reguły i procedury zachowania w sytuacjach kryzysowych, tworzenie zespołów kryzysowych, zasady współpracy z mediami; eKryzys – wyzwania komunikacyjne w sieci, zwłaszcza w mediach społecznościowych, w tym hejt, trolling, mowa nienawiści i cancel culture.
407.00 PLN 30 godzin 13.57 PLN / h

Grupa PB/9914/2

25.04.2025 - 04.07.2025 Lokalizacja:
l.p. data rozpoczęcie zakończenie przerwa
1 25.04.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
2 09.05.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
3 16.05.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
4 23.05.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
5 30.05.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
6 06.06.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
7 13.06.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
8 20.06.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
9 27.06.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
10 04.07.2025 , piątek 17:40 20:00 05 min
407.00 PLN 30 godzin 13.57 PLN / h