Angielski w korporacji – niezbędnik językowy (poziom B1/B2) – kurs online
JS/7431
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to B1/B2.
Kurs przeznaczony jest dla Słuchaczy, którzy znają już podstawy komunikacji w środowisku biznesowym i chcą lepiej przygotować się do potencjalnych rozmów na tematy biznesowe w środowisku międzynarodowym oraz pragną rozwijać swoje kompetencje językowe i komunikacyjne w tym zakresie. Poznanie i utrwalenie pewnych zwrotów i struktur gramatycznych, a także zasad komunikacji biznesowej, pozwoli Słuchaczom na sprawne odnalezienie się w międzynarodowym środowisku biznesowym.
Słuchacze będą mogli kontynuować poznawanie specyfiki korespondencji w języku angielskim w firmie, a także będą przygotowywać się do wypowiedzi ustnych na seminariach biznesowych i podczas akcji promocyjnych. Będą nie tylko rozumieć tekst w danym kontekście, lecz także będą mogli przewidzieć i rozwiązać problemy językowe w powierzonym im zadaniu. Kurs obejmuje obserwację przypadków, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne. Zakres tematyczny zawiera zagadnienia niezbędne do funkcjonowania w środowisku biznesowym:
- Wprowadzenie produktu na rynek.
- Akcje promocyjne, kompilowanie tekstów broszur i ulotek.
- Podróże zagraniczne. Kwestie międzykulturowe. Dress code.
- Finanse przedsiębiorstwa.
- Zarządzanie ryzykiem. Odpowiedzialność korporacyjna.
- Oferty.
- Franczyza.
- Wypowiedź ustna na seminarium biznesowym.
Nacisk położony będzie na rozwój kompetencji językowych i poprawną komunikację.
Kurs przewiduje ćwiczenie w języku angielskim czterech podstawowych umiejętności: słuchania, mówienia, pisania i czytania. Poruszane zagadnienia będą wzmocnione materiałami audio i video.
Cel ogólny:
zapoznanie Słuchaczy ze specyfiką komunikacji w firmie w języku angielskim oraz z często poruszanymi aspektami zawodowymi w środowisku biznesowym.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie Słuchaczy z językiem angielskim, stosowanym podczas komunikacji pisemnej i ustnej w środowisku biznesowym,
- zapoznanie Słuchaczy ze specyfiką i zasadami komunikacji biznesowej,
- utrwalenie najczęściej stosowanych struktur gramatycznych i zwrotów leksykalnych w wybranym kontekście,
- obserwacja rzeczywistych przykładów komunikacji w firmie (obraz i dźwięk), case study,
- stosowanie poznanych mechanizmów i wyrażeń w dialogach i formach pisemnych.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- buduje wypowiedzi pisemne i ustne z zastosowaniem poznanych wyrażeń w kontekście biznesowym,
- bierze udział w dyskusji na poziomie międzynarodowym,
- rozumie tekst dotyczący poznanych zagadnień,
- stosuje poznane zwroty i struktury gramatyczne,
- posiada wiedzę na temat specyfiki komunikacji międzynarodowej w środowisku biznesowym,
- rozwiązuje napotkane problemy językowe.
Metody pracy:
wszelkie stosowane metody pracy są interaktywne:
- prezentacja,
- dyskusja,
- wspólne rozwiązywanie problemów,
- praca indywidualna,
- praca w parach i grupach.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
weryfikacja efektów kształcenia odbywa się na każdych zajęciach poprzez sprawdzanie prac domowych.
Kurs kończy się testem pisemnym i ustnym (dla chętnych Słuchaczy):
- część pisemna – test w formie pytań otwartych, sprawdzający znajomość zagadnień leksykalno-gramatycznych, poruszonych w trakcie kursu,
- część ustna – naturalna rozmowa, zbliżona do rzeczywistej komunikacji w firmie, mająca na celu sprawdzenie nabytych umiejętności komunikacyjnych, związanych z tematyką kursu; przykładowe pytania zostaną przećwiczone podczas kursu.