Trener wewnętrzny w organizacji – kurs stacjonarny
Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
Trener wewnętrzny wspiera rozwój kompetencji pracowników – od wiedzy i umiejętności po postawy. Do jego obowiązków należy identyfikacja potrzeb szkoleniowych, opracowywanie programów wdrożeniowych, ocena efektywności szkoleń oraz wspieranie zmian w postawach. Jako członek organizacji powinien dogłębnie rozumieć jej specyfikę, w tym strukturę, kulturę, mocne i słabe strony oraz dynamikę zarządzania. W sytuacjach, gdzie kluczową rolę odgrywają postawy i przekonania, niezbędne stają się również kompetencje coachingowe. W dojrzałych organizacjach trener wewnętrzny często angażuje się w realizację procesów mentoringowych. O sukcesie w tej roli decydują: umiejętność budowania relacji, elastyczność w działaniu oraz skuteczne radzenie sobie z wyzwaniami.
Kurs skierowany jest do Słuchaczy aspirujących do roli trenerów wewnętrznych, a także do specjalistów HR i liderów zespołów. Jego celem jest rozwój podstawowych kompetencji trenerskich, niezbędnych do skutecznej pracy w organizacji.
Elementy programu:
- Podstawy pracy trenera wewnętrznego – rozwijanie kluczowych kompetencji oraz zrozumienie różnych stylów pracy w tej roli.
- Odkrywanie potencjału i budowanie wizerunku – identyfikacja indywidualnych mocnych stron i kreowanie profesjonalnego wizerunku trenera wewnętrznego w organizacji.
- Efektywna komunikacja – nawiązywanie kontaktu z grupą, unikanie typowych błędów oraz dostosowywanie stylu komunikacji do różnych typów uczestników.
- Design Thinking w szkoleniach – projektowanie programów odpowiadających rzeczywistym potrzebom organizacji przy zastosowaniu metody Design Thinking.
- Kreatywność i elastyczność – rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia oraz szybkiego dostosowywania się do zmieniających się potrzeb szkoleniowych.
- Storytelling w szkoleniach – wykorzystanie opowiadania historii jako narzędzia do angażowania uczestników i wzmacniania przekazu szkoleniowego.
- Facylitacja i zarządzanie grupą – stosowanie technik facylitacyjnych, improwizacji oraz skuteczne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w grupie.
- Wspieranie indywidualnego rozwoju pracowników – wdrażanie programów coachingowych i mentoringowych w organizacji.
- Nowoczesne technologie w pracy trenera – wykorzystanie cyfrowych narzędzi i technologii w prowadzeniu szkoleń.
- Dobrostan, superwizja i planowanie rozwoju – znaczenie dbania o własny rozwój, wsparcie superwizji oraz utrzymanie dobrostanu w pracy trenera wewnętrznego.
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.