Timeless tales: master English through engaging short stories / Ponadczasowe opowieści: opanuj angielski dzięki wciągającym historiom (poziom B2/C1) – kurs online
JS/10613
Języki Świata
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to B2/C1.
ENG:
Each week, a new short story will be introduced and explored in detail. Students will read the story, analyze its themes, characters, and structure, and discuss its deeper meanings during guided sessions. Weekly activities will include vocabulary exercises, writing tasks, and group discussions to enhance comprehension and engagement. This approach ensures consistent progress while making the learning process dynamic and enjoyable.
PL:
Każdego tygodnia omawiane będzie nowe opowiadanie, które zostanie szczegółowo przeanalizowane. Słuchacze przeczytają tekst, przeanalizują jego tematy, postacie i strukturę oraz omówią jego głębsze znaczenia podczas prowadzonych zajęć. Cotygodniowe aktywności będą obejmować ćwiczenia ze słownictwa, zadania pisemne i dyskusje grupowe, aby zwiększyć zrozumienie i zaangażowanie. Takie podejście zapewnia systematyczny postęp, czyniąc proces nauki dynamicznym i przyjemnym.
Lista omawianych podczas kursu opowiadań:
- Everyday Use, Alice walker.
- The Most Dangerous Game, Richard Connell.
- The Cask of Amontillado, Edgar Alan Poe.
- Hils like White Elephants, Ernest Hemingway.
- The Lottery, Shirley Jackson.
- Young Goodman Brown, Nathaniel Hawthorne.
- To Build a Fire, Jack London.
- The Tell-tale Heart, Edgar Alan Poe.
- The Gift of the Magi, O.Henry.
- Daisy Miler, Henry James.
- The Birth Mark, Nathaniel Hawthorne.
- A Dark Brown Dog, Stephen Crane.
- Eve's Diary, Mark Twain.
- The Story of an Hour, Kate Chopin.
- Bartelby, the Scrivener, Herman Melville.
- I'm a Fool, Sherwood Anderson.
- The Bride Comes to Yellow Sky, Stephen Crane.
Cel ogólny:
ENG:
the goal of this course is to enhance your English language skills through the exploration of iconic short stories. By engaging with timeless narratives, Students will improve vocabulary, comprehension, and critical thinking, while gaining insights into cultural and literary contexts. This course aims to make learning English both enjoyable and meaningful through the power of storytelling.
PL:
rozwijanie umiejętności języka angielskiego poprzez eksplorację ikonicznych opowiadań. Dzięki angażującym historiom Słuchacz wzbogaci swoje słownictwo, zrozumienie oraz umiejętności krytycznego myślenia, jednocześnie zdobywając wiedzę na temat kontekstów kulturowych i literackich. Kurs ma uczynić naukę języka angielskiego zarówno przyjemną, jak i wartościową dzięki sile opowiadania historii.
Cele szczegółowe:
ENG:
- to learn new vocabulary, phrases, and idiomatic expressions in context, and practice using these words in both writing and speaking activities,
- to analyze the structure, themes, and characters of short stories while taking part in guided discussions to deepen understanding of the text,
- to engage in class discussions, debates, and storytelling exercises, and explore how these stories reflect universal values and human experiences.
PL:
- poznanie nowych słów, zwrotów i wyrażeń idiomatycznych w kontekście oraz ćwiczenie ich używania zarówno w pisaniu, jak i w mówieniu,
- analiza struktury, tematów i postaci opowiadań, biorąc udział w moderowanych dyskusjach, aby lepiej zrozumieć tekst,
- angażowanie się w dyskusje klasowe, debaty i ćwiczenia narracyjne oraz odkrywanie, w jaki sposób te opowiadania odzwierciedlają uniwersalne wartości i ludzkie doświadczenia.
Korzyści dla słuchacza:
ENG:
The Student:
- understand and use a wider range of English vocabulary, idiomatic expressions, and phrases in various contexts,
- improve reading comprehension and critical thinking by engaging in discussions and reflecting on deeper meanings of texts,
- enhance writing skills by creating summaries, character analyses, and creative writing pieces based on the stories,
- develop speaking skills through active participation in class discussions, debates, and storytelling exercises,
- articulate and present thoughts clearly in discussions, demonstrating a solid understanding of the material,
- appreciate the value of storytelling as a powerful tool for communication and cultural exchange.
PL:
Słuchacz:
- rozumie i stosuje szerszy zakres słownictwa angielskiego, wyrażeń idiomatycznych i zwrotów w różnych kontekstach,
- ma umiejętność czytania ze zrozumieniem i myślenia krytycznego poprzez udział w dyskusjach i refleksję nad głębszymi znaczeniami tekstów,
- ma umiejętności pisania poprzez tworzenie streszczeń, analiz postaci i kreatywnych prac pisemnych opartych na opowiadaniach,
- posiada umiejętności mówienia dzięki aktywnemu uczestnictwu w dyskusjach klasowych, debatach i ćwiczeniach związanych z opowiadaniem historii,
- potrafi jasno artykułować i prezentować myśli w dyskusjach, wykazując solidne zrozumienie materiału,
- docenić wartość opowiadania historii jako potężnego narzędzia komunikacji i wymiany kulturowej.
Metody pracy:
ENG:
the teaching method for this course is interactive, Student-centered, and focused on active participation. The core of the approach is based on the exploration of iconic short stories, using them as a tool to develop language skills in a meaningful and engaging way. Vocabulary exercises, group discussions, debates, and role-playing activities will help reinforce learning. Students will be encouraged to use new words and expressions in context, allowing for practical application and reinforcement.
PL:
metoda nauczania kursu jest interaktywna, skoncentrowana na Słuchaczu i oparta na aktywnym uczestnictwie. Głównym założeniem jest eksploracja ikonicznych opowiadań, które będą wykorzystywane jako narzędzie do rozwijania umiejętności językowych w sposób znaczący i angażujący. Ćwiczenia ze słownictwa, dyskusje grupowe, debaty oraz ćwiczenia związane z odgrywaniem ról pomogą utrwalić zdobytą wiedzę. Słuchacze będą zachęcani do stosowania nowych słów i wyrażeń w kontekście, co umożliwi ich praktyczne zastosowanie i wzmocnienie nauki.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
ENG:
The learning outcomes will be assessed through continuous evaluation and active participation rather than traditional exams. Students will be evaluated based on their ability to:
- angage in discussions: active participation in class discussions and group activities will allow the instructor to assess Students’ comprehension, critical thinking, and ability to articulate their ideas in English,
- complete writing assignments: weekly tasks such as summaries, character analyses, and creative writing will demonstrate Students’ understanding of the stories and their ability to apply new vocabulary and concepts effectively,
- communicate ideas clearly: throughout the course, Students will present their interpretations of the stories in both written and spoken forms, showcasing their ability to express thoughts coherently and persuasively,
- use vocabulary in context: the extent to which Students incorporate new vocabulary and idiomatic expressions into their discussions and writing will serve as a key indicator of their language development.
- collaborate effectively: peer feedback and group activities will provide insights into Students’ ability to work together, analyze content collaboratively, and exchange perspectives while enhancing their language skills.
PL:
Efekty uczenia się będą oceniane na podstawie ciągłej ewaluacji i aktywnego uczestnictwa, zamiast tradycyjnych egzaminów. Słuchacze będą oceniani na podstawie ich umiejętności w zakresie:
- udziału w dyskusjach: aktywne uczestnictwo w dyskusjach klasowych i pracy w grupach pozwoli Prowadzącemu ocenić stopień zrozumienia tekstów, umiejętność krytycznego myślenia oraz zdolność do jasnego wyrażania myśli w języku angielskim,
- wykonywania zadań pisemnych: cotygodniowe zadania takie jak: streszczenia, analizy postaci i twórcze pisanie, pokażą poziom zrozumienia opowiadań oraz umiejętność skutecznego wykorzystania nowego słownictwa i pojęć,
- jasnego przekazywania myśli: w trakcie kursu Słuchacze będą prezentować swoje interpretacje opowiadań zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej, co pozwoli ocenić ich zdolność do spójnego i przekonującego wyrażania opinii,
- stosowania słownictwa w kontekście: stopień, w jakim Słuchacze włączają nowe słownictwo i wyrażenia idiomatyczne do dyskusji oraz tekstów pisemnych, będzie kluczowym wskaźnikiem ich postępów językowych,
- efektywnej współpracy: informacje zwrotne od Słuchaczy i zajęcia grupowe pozwolą ocenić umiejętność pracy zespołowej, wspólnej analizy treści oraz wymiany poglądów, a także ich wpływu na rozwój językowy Słuchaczy.