Biznes w sieci – strategia, technologia, sprzedaż e-commerce, marketing – kurs online
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM. Wszystkie zajęcia na żywo (webinary).
Integralną częścią kursu jest nielimitowany dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych w ramach platformy edukacyjnej eecom.eu.
W ramach kursu chcemy zapoznać się z przykładami biznesów, firm, organizacji, instytucji oraz innych podmiotów, które wykorzystują szerokie możliwości świata cyfrowego w swojej działalności komercyjnej (biznesowej) lub niekomercyjnej.
Na bazie realnych przykładów chcemy poznać najważniejsze etapy, zasady i narzędzia uruchomienia oraz realizacji działalności w sieci.
Kluczowe obszary tematyczne to:
- strategia biznesowo-marketingowa dla działalności w sieci,
- technologia do wykorzystania dla swojej prezencji w sieci (czyli strony internetowej),
- instrumenty sprzedaży e-commerce,
- marketing i promocja w działalności online.
Chcemy nauczyć się:
- w jaki sposób możemy uruchomić skuteczną działalność w sieci jako biznes, firma, organizacja niekomercyjna, instytucja lub innego rodzaju podmiot i/lub,
- w jaki sposób możemy optymalizować działalność, którą już prowadzimy.
Zasady i narzędzia budowy skutecznej prezencji w sieci są porównywalne dla wszystkich podmiotów działających w sieci, różnice dotyczą przede wszystkim celów, które chcemy osiągnąć.
Wszystkich podmiotów dotyczy więc konieczność:
- planowania strategicznego i odpowiedniego pozycjonowania w sieci,
- wyboru odpowiedniej technologii dla swojej strony internetowej (sklepu, serwisu, bloga, platformy itd.),
- „sprzedaży” swojej oferty i marki (w przypadku biznesów e-commerce będzie to sprzedaż rzeczywista),
- podjęcia szerokich działań marketingowych i promocyjnych.
W ramach kursu chcemy odpowiedzieć na następujące kluczowe pytania:
- Jak zbudować odpowiednią strategię dla np.:
- sklepu z towarami fizycznymi,
- firmy oferującej usługi różnego rodzaju,
- biznesu sprzedającego dostęp do produktów cyfrowych,
- organizacji niekomercyjnej,
- instytucji publicznej.
- Jak pozycjonować swoją markę i ofertę (komercyjną lub niekomercyjną) w sieci?
- Jak budować przewagi konkurencyjne?
- Jak wybrać technologię, która będzie odpowiednia dla naszego rodzaju działalności w sieci oraz naszej strategii pozycjonowania?
- Jakie są dostępne rozwiązania technologiczne na rynku?
- Jak sprzedawać w sieci w sensie bezpośrednim, kiedy działamy na rynku e-commerce, oraz pośrednim, kiedy „sprzedajemy” naszą markę oraz inny rodzaj oferty?
- Jakie działania marketingowe musimy podjąć na etapie budowy strony internetowej?
- Jak promować stronę internetową, sklep internetowy, ofertę i markę w sieci?
- Jak wykorzystać media społecznościowe, wyszukiwarkę Google oraz popularne narzędzia reklamowe do generowania ruchu oraz uzyskiwania docelowej konwersji?
- Jak konsekwentnie optymalizować prezencję, którą zbudowaliśmy?
Kurs zakłada wspólną analizę wybranych wzorcowych przykładów komercyjnych i niekomercyjnych z Polski i zagranicy (np. Zalando, Displate, Ifirma, Dekoria, Legimi, Wayfair, MindTools) pokazujących, na czym polega skuteczna współczesna działalność w sieci.
Uczymy się na przykładach i dobrych wzorcach, wyciągamy wnioski dla własnych potrzeb, tworzymy zbiór kluczowych działań do podjęcia oraz narzędzi do wykorzystania.
Każde z 11 spotkań to inny case do analizy i omówienia. Z każdej analizy uzyskujemy praktyczną wiedzę oraz narzędzia do wykorzystania, w szczególności:
- Strategia biznesowo-marketingowa.
- Grupa docelowa i model biznesowy.
- Pozycjonowanie strategiczne (wraz z analizą SEO).
- System sprzedaży (technologia).
- Powiązania z partnerami zewnętrznymi (np. e-mail marketing, płatność).
- Struktura treściowa strony internetowej.
- UX (user experience) oraz UI (user interface) design.
- Copywriting i język przekazu.
- Content marketing.
- Dokumentacja formalno-prawna.
- Mechanizmy spełnienia wymogów prawnych (np. RODO).
- Struktura systemu promocji.
- Ścieżka marketingowa w ramach newslettera.
- Kampanie promocyjne w sieci.
- Prezencja w social media.
Kurs skierowany jest do osób, które:
- chcą uruchomić sprzedaż w sieci w ramach sklepu lub serwisu internetowego,
- prowadzą już sprzedaż w sieci w ramach sklepu i serwisu internetowego oraz chcą dokonać optymalizacji swojej działalności,
- chcą uruchomić prezencję w sieci (stronę internetową) dla swojej firmy usługowej, biznesu, organizacji niekomercyjnej lub innego rodzaju podmiotu,
- posiadają już prezencję w sieci (stronę internetową) dla swojej firmy usługowej, biznesu, organizacji niekomercyjnej lub innego rodzaju podmiotu oraz chcą dokonać optymalizacji swojej działalności,
- chcą oferować powyższe umiejętności jako pracownik w ramach kompetencji zawodowych,
- już zarządzają prezencją w sieci (stroną internetową) jako pracownik w ramach kompetencji zawodowych,
- mają inne cele związane z wykorzystaniem świata cyfrowego.