Promocja w sieci – strategia, kanały, kampanie, analityka – kurs online
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM. Integralną częścią kursu jest nielimitowany dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych w ramach platformy edukacyjnej eecom.eu.
Kurs ma charakter praktyczny i warsztatowy. Bazuje na analizie i przykładowym zaprojektowaniu systemu promocyjnego dla różnych podmiotów działających w sieci, w tym biznesów, organizacji niekomercyjnych, instytucji lub innego rodzaju podmiotów, z wykorzystaniem dostępnych bezpłatnych narzędzi marketingowo-promocyjnych.
W ramach kursu chcemy odpowiedzieć na następujące kluczowe pytania:
- Jak zaprojektować strategię marketingowo-promocyjną w praktyce?
- Jakie są kluczowe cele marketingowo-promocyjne w sieci?
- Jak przygotować własny kanał prezencji online (strona www, sklep internetowy itp.) pod cele marketingowo-promocyjne?
- Jak budować strony lądowania (landing pages)?
- Jak tworzyć przekazy marketingowe, w tym pozycjonujące, pod swoją grupę docelową (copywriting, działania SEO onsite, np. dane meta, komunikacja multimedialna itp.)?
- Jak wybrać i dostosować kanały zewnętrzne (bezpośrednie, np. social media, oraz pośrednie, np. system e-mail marketingowy, system gromadzenia opinii) w ramach systemu promocji?
- Jak wybrać i skonfigurować systemy reklamowe (np. Meta i Google) do płatnych kampanii promocyjnych?
- Jak zaprojektować, przygotować i uruchomić płatną kampanię promocyjną?
- Jak budować własną społeczność (community) w ramach działań social media i działań e-mail marketingowych (newsletter)?
- Jak optymalizować system promocyjny na bazie danych analitycznych (Google Analytics, systemy reklamowe itp.)?
Uczymy się na przykładach i dobrych wzorcach, wyciągamy wnioski dla własnych potrzeb, tworzymy zbiór kluczowych działań do podjęcia oraz narzędzi do wykorzystania.
Każde z 5 spotkań dzieli się na 2 części: część prezentacyjną i część praktyczno-konsultacyjną. W ramach części prezentacyjnej (wykład) poznajemy zasady, mechanizmy, narzędzia i wzorce budowy systemu promocyjnego. Część praktyczno-konsultacyjna (warsztaty, ćwiczenia) służy wspólnej pracy (omówieniu) nad wybranymi przykładami podmiotów działających w sieci, w miarę możliwości zgodnie z potrzebami i zapytaniami Słuchaczy.
Kurs skierowany jest do osób, które:
- chcą zbudować lub zoptymalizować system promocyjny dla własnego sklepu, serwisu internetowego lub innego rodzaju prezencji w sieci,
- są odpowiedzialni za realizację działalności marketingowo-promocyjnej w sieci dla biznesu, organizacji niekomercyjnej lub innego rodzaju podmiotu,
- chcą oferować powyższe umiejętności jako pracownik w ramach kompetencji zawodowych,
- chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat budowy współczesnego systemu promocyjnego w sieci,
- mają inne cele związane z realizacją promocji w sieci.