Leadership Development Program – Program Rozwoju Zdolności Przywódczych – kurs online
PB/10722
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Kurs prowadzony jest w języku angielskim. Konieczna jest znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2 – więcej informacji znajduje się poniżej.
ENG:
This course is conducted online through ZOOM and will be held entirely in English. All Participants are expected to have at least a B2 level of English proficiency.
The main objective of the course is to aid its Participants in the development of strong leadership skills.
In the pursuit of achieving said goal, the course will cover theoretical elements of leadership, combined with the aim and practice of translating said knowledge into rountinised behavior. This will be enabled by a course structure combining lectures, discussions and workshops.
The course will be divided into four key topics:
- An introduction to leadership – What defines successful leaders, and what common characteristics do they possess? What is the importance of leadership skills in an organization?
- Different leadership models and their implementation in the workplace - Including situational leadership, Level 5 leadership theory, VUCA and VUCA' and levels of leadership.
- The foundations of communication skills – How to speak to be heard and argue productively. This topic will entail Monroe’s motivational sequence, the 4C model of communication, the rhetorical triangle and other frameworks for effective communication.
- Coping with change – The importance and process of implementing change in teams and organizations. This topic will focus on Professor Kotter and Schlesinger's approaches to change, as well as communication and leadership throughout change initiatives.
Classes will follow a human relations approach to management.
PL:
Kurs jest prowadzony online przez platformę ZOOM i odbywa się w całości w języku angielskim. Wszyscy Słuchacze powinni mieć znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2.
Głównym celem kursu jest wsparcie Słuchaczy w rozwoju silnych umiejętności przywódczych.
W dążeniu do osiągnięcia wspomnianego celu, kurs obejmie teoretyczne elementy przywództwa i samorealizacji, połączone z integracją i przekształceniem tej wiedzy w rutynowe zachowanie. Umożliwi to struktura kursu łącząca wykłady i warsztaty.
Kurs będzie podzielony na cztery kluczowe tematy:
- Wprowadzenie do przywództwa – co definiuje odnoszących sukcesy przywódców i jakie mają wspólne cechy? Jakie znaczenie mają umiejętności przywódcze w organizacji?
- Różne modele przywództwa i ich implementacja w miejscu pracy – przywództwo sytuacyjne, teoria przywództwa Level 5, VUCA i VUCA', dystans psychologiczny, poziomy przywództwa i zarządzanie zmianą.
- Podstawy umiejętności komunikacyjnych – jak mówić, aby być wysłuchanym i efektywnie się kłócić. Ten temat obejmie sekwencję motywacyjną Monroe, model komunikacji 4C, trójkąt retoryczny i inne ramy skutecznej komunikacji.
- Przywództwo i zmiana – znaczenie i proces wdrażania zmian w zespołach i organizacjach. Temat ten skupi się na podejściach do zmiany Profesora Kottera i Profesora Schlesingera, a także na komunikacji i przywództwie w trakcie inicjatyw zmian.
Zajęcia będą opierać się na podejściu do zarządzania opartym na relacjach międzyludzkich.
Cel ogólny:
ENG:
This course is aimed at managers and people working in the business environment with the purpose of improving interpersonal skills needed in team management. It aims at providing Participants with the fundaments required for succesfull leadership – including communication techniques, leadership syles and change management.
PL:
Kurs jest skierowany do menedżerów i osób pracujących w środowisku biznesowym, a jego celem jest poprawa umiejętności interpersonalnych potrzebnych w zarządzaniu zespołem. Zajęcia zapewnią Słuchaczom znajomość podstaw niezbędnych do skutecznego przywództwa – w tym technik komunikacji, stylów przywództwa i zarządzania zmianą.
Cele szczegółowe:
ENG:
This course aims to equip Participants with the theoretical foundations and applied skills necessary for effective leadership in business environments. Its main objectives are to acquaint course Participants with the following topics:
- Theoretical foundations of leadership: An examination of key leadership models, including transformational, transactional, and situational leadership.
- Communication and decision-making: Communication strategies, persuasive techniques, and structured decision-making processes.
- Organizational behavior and team dynamics: Team leadership, motivation theories, and conflict resolution methodologies.
- Change management: Leadership roles in organizational development, the change curve in business, and change implementation.
The theoretical component of the course covers topics in leadership theory and organizational behavior, while discussions and workshops focus on applying those models in practical business contexts.
PL:
Kurs ma na celu dostarczenie Słuchaczom narzędzi niezbędnych do skutecznego przywództwa w środowisku biznesowym. Jego główne cele to zapoznanie Słuchaczy z następującymi zagadnieniami:
- Teoretyczne podstawy przywództwa: Analiza kluczowych modeli przywództwa, w tym przywództwa transformacyjnego, transakcyjnego i sytuacyjnego.
- Komunikacja i podejmowanie decyzji: Strategie komunikacyjne liderów, techniki perswazji oraz procesy podejmowania decyzji w strukturach organizacyjnych.
- Zachowania organizacyjne i dynamika zespołu: Teorie motywacji, metody rozwiązywania konfliktów oraz zasady skutecznego zarządzania zespołem.
- Zarządzanie zmianą: Role przywódcze w rozwoju organizacji, krzywa zmiany w biznesie oraz wdrażanie procesów transformacyjnych.
Element teoretyczny kursu obejmuje zagadnienia z zakresu teorii przywództwa i zachowań organizacyjnych, natomiast dyskusje i warsztaty koncentrują się na zastosowaniu teorii w praktycznych kontekstach biznesowych.
Korzyści dla słuchacza:
ENG:
The course Participant:
- posess a theoretical framework of different leadership models and are capable of adjusting their leadership style to the situation at hand,
- is able to communicate more effectively using models of communication discussed in class,
- can integrate teams, resolve interpersonal conflicts and create cohesion in the working environment,
- can conceptualize self-actualization in an intrapersonal context as well as apply it to team management.
PL:
Słuchacz:
- posiada ramy teoretyczne różnych modeli przywództwa i potrafi dostosować swój styl przywództwa do danej sytuacji,
- stosuje sposób komunikacji bazujący na modelach komunikacji omówionych podczas kursu,
- prezentuje umiejętność integrowania zespołów oraz rozwiązywania konfliktów interpersonalnych,
- prezentuje konceptualizacje samorealizacji w kontekście intrapersonalnym, a także jej zastosowanie do zarządzania zespołem.
Metody pracy:
ENG:
This course will be divided into elements of:
- lectures,
- discussions,
- workshops.
While the lecture format is necessary to share theoretical aspects, a main focus will be placed on classroom discussion and workshops with the purpose of integrating the theoretical knowledge.
PL:
Kurs zostanie podzielony na elementy:
- wykładu,
- dyskusji,
- warsztatów.
Format wykładu jest niezbędny do zapoznania się z aspektami teoretycznymi, lecz główny nacisk zostanie położony na dyskusje oraz warsztaty w celu zintegrowania wiedzy teoretycznej.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
ENG:
After completion of the course, there will be a non-mandatory written exam with open questions.
- Participants, who reach at least 50% class attendance, will receive a Diploma.
- Those, who reach at least 60% class attendance, are allowed partake in the exam. After successfully passing the exam, they will receive a Certificate. Said Certificate will, in addition to the data included in the Diploma, include a description of the knowledge and skills acquired during the course.
PL:
Po zakończeniu kursu odbędzie się nieobowiązkowy egzamin pisemny z pytaniami otwartymi.
- Słuchacze, którzy osiągną co najmniej 50% obecności w kursie, otrzymają Dyplom uczestnictwa,
- Słuchacze, którzy osiągną co najmniej 60% frekwencji, mogą wziąć udział w egzaminie. Po pomyślnym zdaniu egzaminu otrzymają Certyfikat. Wspomniany Certyfikat będzie zawierał – oprócz danych zawartych w Dyplomie – opis wiedzy i umiejętności zdobytych podczas kursu.