Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
Kurs prowadzony w języku angielskim. Do uczestnictwa w kursie wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2.
Zakładany poziom znajomości języka hiszpańskiego po ukończeniu kursu: A1.
PL:
Kurs realizuje uporządkowany program nauczania, integrując gramatykę, słownictwo i aspekty kulturowe poprzez interaktywne aktywności. Każda lekcja obejmuje rozwój tematycznego słownictwa, instruktaż gramatyczny, praktykę mówienia, ćwiczenia słuchowe, czytanie ze zrozumieniem oraz zadania pisemne, aby zbudować solidne podstawy w języku hiszpańskim.
Szczegółowy opis zagadnień gramatycznych i słownictwa:
1. Tygodnie 1–2: Wprowadzenie do języka hiszpańskiego
- gramatyka: rzeczowniki i rodzajniki, liczebniki (0-100),
- słownictwo: powitania, przedstawianie się, przedmioty w klasie/biurze.
2. Tygodnie 3–4: Opisy i codzienne czynności
- gramatyka: czas teraźniejszy ser, określanie czasu,
- słownictwo: przymiotniki opisowe, mówienie o czasie, codzienne czynności.
3. Tygodnie 5–6: Rodzina i tworzenie pytań
- gramatyka: czas teraźniejszy czasowników -ar, -er, -ir, tworzenie pytań,
- słownictwo: członkowie rodziny, czasowniki pospolite, słowa pytające.
4. Tygodnie 7–8: Miejsca, emocje
- gramatyka: czas teraźniejszy estar, przymiotniki opisowe i dzierżawcze,
- słownictwo: miejsca w mieście, emocje, posiadanie.
5. Tygodnie 9–10: Wyrażanie posiadania i czasowniki nieregularne
- gramatyka: czas teraźniejszy tener i venir, czasowniki zmieniające rdzeń, nieregularne formy yo,
- słownictwo: relacje rodzinne, podróże, wakacje.
6. Tygodnie 11–12: Czynności w toku i ser vs. estar
- gramatyka: present progressive, ser vs. estar,
- słownictwo: zawody, codzienne czynności.
7. Tygodnie 13–14: Przedmioty, ludzie i czas przeszły – wprowadzenie
- gramatyka: zaimki dopełnienia bliższego i dalszego, saber vs. conocer, el pretérito czasowników regularnych,
- słownictwo: zakupy, wydarzenia z przeszłości.
8. Tydzień 15: Przegląd końcowy
- gramatyka: przymiotniki wskazujące, przegląd wszystkich tematów,
- złownictwo: przegląd tematów z całego kursu.
ENG:
The course will be conducted in English. A minimum B2 level of English is required to participate in the course.
This course follows a structured learning path that integrates grammar, vocabulary, and cultural aspects through interactive activities. Each class combines thematic vocabulary development, grammar instruction, speaking practice, listening exercises, reading comprehension, and writing tasks to build a strong foundation in Spanish.
Detailed description of all grammar points and vocabulary themes:
1. Weeks 1-2: Introduction to Spanish
- Grammar: Nouns and articles, numbers (0-100)
- Vocabulary: Greetings, introductions, classroom/office objects.
2. Weeks 3-4: Descriptions & Daily Routines
- Grammar: Present tense of ser, telling time
- Vocabulary: Descriptive adjectives, telling time, daily activities.
3. Weeks 5-6: Family & Question Formation
- Grammar: Present tense of -ar, -er, -ir verbs, forming questions
- Vocabulary: Family members, common verbs, question words.
4. Weeks 7-8: Locations, Emotions
- Grammar: Present tense of estar, descriptive and possessive adjectives
- Vocabulary: Places in town, emotions, possessions.
5. Weeks 9-10: Expressing Possession & Common Irregular Verbs
- Grammar: Present tense of tener and venir, stem-changing verbs, irregular yo forms
- Vocabulary: Family relations, travel, vacation.
6. Weeks 11-12: Actions in Progress & Ser vs. Estar
- Grammar: Present progressive, ser vs. estar
- Vocabulary: Professions, daily activities.
7. Weeks 13-14: Objects, People, and Past Tense Introduction
- Grammar: Direct and indirect object pronouns, saber vs. conocer, preterite of regular verbs
- Vocabulary: Shopping, markets, past events.
8. Week 15: Final Review
- Grammar: Demonstrative adjectives, review of all topics
- Vocabulary: Comprehensive review.
Cel ogólny:
PL:
Kurs zapewnia Słuchaczom uzyskanie podstawowych umiejętności językowych umożliwiających skuteczną komunikację w codziennych sytuacjach. Słuchacze rozwiną umiejętność mówienia, słuchania, czytania i pisania, jednocześnie przyswajając niezbędną gramatykę i słownictwo. Kurs wspiera świadomość międzykulturową oraz praktyczne użycie języka poprzez interaktywne aktywności. Po zakończeniu kursu Słuchacze będą w stanie prowadzić proste rozmowy, rozumieć pisany i mówiony język hiszpański oraz wykazać się poprawnością gramatyczną.
ENG:
This course provides Participants with foundational Spanish language skills for effective communication in everyday situations. Participants will develop proficiency in speaking, listening, reading, and writing while acquiring essential grammar and vocabulary. The course fosters cross-cultural awareness and practical language use through interactive activities. By the end, Participants will be able to engage in basic conversations, understand written and spoken Spanish, and demonstrate grammatical accuracy.
Cele szczegółowe:
PL:
- rozwijanie podstawowych umiejętności konwersacyjnych: nauczenie Słuchaczy form przedstawiania się, zadawania i odpowiadania na proste pytania oraz angażowania się w podstawowe interakcje społeczne w języku hiszpańskim,
- opanowanie fundamentalnych struktur gramatycznych: nauczenie zasad zgodności między rzeczownikami i przymiotnikami, koniugacji czasowników, zaimków i formowania zdań,
- rozszerzanie słownictwa na potrzeby codziennego użytku: rozwijanie biegłości w kluczowych tematach, takich jak powitania, szkoła, rodzina, hobby, wakacje i zakupy,
- rozwijanie umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem: doskonalenie zdolności rozumienia języka hiszpańskiego mówionego oraz czytania prostych tekstów poprzez rozpoznawanie podstawowego słownictwa i wzorców gramatycznych,
- kształtowanie świadomości kulturowej: zapoznanie Słuchaczy z kulturą, tradycjami i normami społecznymi krajów hiszpańskojęzycznych w celu lepszej komunikacji.
ENG:
- develop basic conversational skills: enable Participants to introduce themselves, ask and answer simple questions, and engage in basic social interactions in Spanish,
- master fundamental grammar structures: teach Participants noun-adjective agreement, verb conjugations, pronouns, and sentence formation to construct grammatically correct sentences,
- expand vocabulary for everyday use: build proficiency in key topics such as greetings, school, family, pastimes, vacations, and shopping,
- enhance listening and reading comprehension: improve Participants' ability to understand spoken Spanish and read simple texts by recognizing essential vocabulary and grammatical patterns,
- foster cultural awareness: Introduce students to Hispanic cultures, traditions, and social norms to enhance their ability to communicate effectively in Spanish-speaking environments.
Korzyści dla słuchacza:
PL:
Wiedza – Słuchacz:
- rozumie podstawowe hiszpańskie słownictwo dotyczące takich tematów jak powitania, rodzina, szkoła/biuro i rozrywki,
- zna podstawowe struktury gramatyczne, w tym koniugacje czasowników, zgodność rzeczowników i przymiotników oraz zaimki,
- rozpoznaje kulturowe aspekty krajów hiszpańskojęzycznych i ich tradycje.
Umiejętności – Słuchacz:
- skutecznie komunikuje się w podstawowym języku hiszpańskim w mowie i piśmie w codziennych sytuacjach,
- konstruuje proste zdania i akapity przy użyciu poprawnej gramatyki i składni.
Kompetencje społeczne – Słuchacz:
- rozwija świadomość międzykulturową i docenia kulturę krajów hiszpańskojęzycznych,
- angażuje się w podstawowe interakcje społeczne w środowiskach hiszpańskojęzycznych z pewnością siebie.
ENG:
Knowledge Acquired – Participant:
- understands essential Spanish vocabulary for topics like greetings, family, school/office, and pastimes,
- mastered basic grammatical structures, including verb conjugations, noun-adjective agreement, and pronouns,
- recognizes cultural aspects of Spanish-speaking countries and their traditions.
Skills Acquired – Participant:
- communicates effectively in basic spoken and written Spanish for everyday situations,
- constructs simple sentences and paragraphs using correct grammar and syntax.
Social Competences – Participant:
- developed cross-cultural awareness and appreciation for Hispanic cultures,
- engages in basic social interactions in Spanish-speaking environments with confidence.
Metody pracy:
PL:
Kurs ten, aby zaangażować Słuchaczy i wspierać dogłębne zrozumienie materiału, wykorzystuje kombinację następujących metod nauczania:
- wykłady i instrukcje prowadzone przez Prowadzącego: wyjaśnienia dotyczące gramatyki, słownictwa i aspektów kulturowych,
- ćwiczenia interaktywne i odgrywanie ról: ćwiczenie rozmów w realistycznych sytuacjach oraz rozwijanie umiejętności mówienia i słuchania,
- praca w grupach i dyskusje: aktywności grupowe wspierające naukę poprzez interakcję z innymi Słuchaczami,
- zadania pisemne: tworzenie krótkich akapitów, esejów i ćwiczenia na rozwój słownictwa,
- ćwiczenia ze słuchania: zadania audio z udziałem native speakerów, które wzmacniają umiejętność rozumienia,
- aktywności związane z zanurzeniem w kulturze: poznawanie tradycji, muzyki i zwyczajów hiszpańskojęzycznych w celu pogłębienia świadomości kulturowej.
ENG:
This course employs a combination of the following teaching methods to engage students and foster a deep understanding of the material:
- lectures and Guided Instruction: Instructor-led sessions to explain grammar, vocabulary, and cultural concepts,
- interactive Exercises and Role-Plays: Practice real-life conversations and develop speaking and listening skills,
- group Work and Discussions: Collaborative activities to reinforce learning through peer interaction,
- writing Assignments: Create short paragraphs, essays, and complete vocabulary-building tasks,
- listening Comprehension Activities: Audio exercises with native speakers to enhance understanding,
- cultural Immersion Activities: Explore Hispanic traditions, music, and customs to deepen cultural awareness.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
PL:
Ta informacja dotyczy wyłącznie Słuchaczy zainteresowanych przystąpieniem do egzaminu końcowego na zakończenie kursu.
Dla Słuchaczy zdających egzamin końcowy przewidziano kompleksowy test obejmujący rozumienie ze słuchu, gramatykę i słownictwo, pisanie oraz mówienie.
Format egzaminu końcowego:
- Rozumienie ze słuchu: odtwarzanie krótkich dialogów i odpowiedzi na pytania sprawdzające ich zrozumienie.
- Gramatyka i słownictwo: zadania wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk i przekształcanie zdań.
- Pisanie: krótka praca pisemna, np. akapit lub e-mail, oceniająca umiejętność tworzenia zdań i stosowania słownictwa.
- Mówienie: krótki egzamin ustny w formie odgrywania ról lub rozmowy z nauczycielem, sprawdzający wymowę, płynność i umiejętność komunikacji.
ENG:
This information is pertaining only to participants interested in taking a final exam at the end of the course.
The test for this course will be a comprehensive exam that evaluates the participants’ understanding of the listening, grammar and vocabulary, writing and speaking aspects of language learning.
Structure of the Final Exam:
- Listening Comprehension: Participants will listen to short audio clips or dialogues in Spanish and answer questions to test their understanding.
- Grammar and Vocabulary: multiple-choice, fill-in-the-blank, and sentence transformation exercises to assess knowledge of grammar rules and vocabulary.
- Writing: a short written task (e.g., a paragraph or email) to evaluate sentence structure, vocabulary use, and grammatical accuracy.
- Speaking: a brief oral exam involving role-play or a conversation with the instructor to assess pronunciation, fluency, and communication skills.