… A de Almodóvar, B de Barcelona, C de cava… (suplemento). Alfabet Hiszpanii dla wtajemniczonych (poziom A2) – kurs stacjonarny
JS/10788
Języki Świata
Kurs realizowany w formie stacjonarnej.
Kurs prowadzony w języku polskim i hiszpańskim. Zakładany poziom po ukończeniu kursu to A2.
Kurs jest rozszerzeniem i dodatkiem do kursu „… A de Almodóvar, B de Barcelona, C de cava (el último paso)… Alfabet Hiszpanii dla wtajemniczonych (poziom A2)".
Kurs przeznaczony jest dla Słuchaczy, którzy mają znajomość czasów przeszłych: Preterito Perfecto, Indefinido, Imperfecto, czasu przyszłego Futuro simple, trybu rozkazującego (Imperativo afirmativo) i objetos de complemento directo e indirecto.
Tym razem formuła zajęć zostanie częściowo zmieniona. Skupimy się na wykorzystaniu nabytych dotychczas umiejętności leksykalnych i gramatycznych w sytuacjach z życia codziennego. Będzie mniej gramatyki i więcej słownictwa tematycznego, jednak część zajęć przeznaczymy na powtórkę, wyjaśnienie wątpliwości albo utrwalenie najbardziej kłopotliwych struktur gramatycznych. W zamian za to wprowadzimy mniejsze elementy gramatyczne, których znajomość wzbogaca wypowiedź i podnosi umiejętności konwersacyjne (adverbios, conectores, verbos de afección, etc.).
Tematyka kursu obejmuje m.in.:
- En el aeropuerto (Na lotnisku).
- En la estación de tren / En el taxi. (Na dworcu / W taksówce).
- En la recepción del hotel. (W recepcji hotelowej).
- En el supermercado. (W supermarkecie).
- En el restaurante / En la cafetería. (W restauracji / W kawiarni).
- En la farmacia. (W aptece).
- Pedir y dar indicaciones en la calle. (Pytanie o drogę i udzielanie wskazówek).
- Algunas fiestas y celebraciones. (Niektóre świeta i imprezy kulturalne).
- Powtórka / Rozszerzenie słownictwa z wybranego przez uczestników obszaru tematycznego.
- Español de la calle – język potoczny.
GRUPA DEDYKOWANA
Cel ogólny:
doskonalenie umiejętności konwersacyjnych za pomocą poznanych struktur na poziomie A2, zwłaszcza w sytuacjach codziennych; wzbogacanie zasobów leksykalnych i gramatycznych Słuchaczy oraz rozwijanie ich wiedzy na temat kultury iberoamerykańskiej, a także powtórzenie i utrwalenie dotychczasowej wiedzy.
Cele szczegółowe:
- rozszerzanie słownictwa związanego z podróżami, zakupami, żywieniem etc.,
- nabycie umiejętności skutecznej komunikacji w sytuacjach codziennych,
- powtórka dotychczas opanowanych struktur gramatycznych,
- nauka wyrażeń i zwrotów ze słownictwa potocznego i naturalnych reakcji na zdarzenia,
- doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu naturalnego hiszpańskiego,
- poznawanie kolejnych iberoamerykańskich zwyczajów, wydarzeń kulturalnych etc.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- potrafi skutecznie porozumiewać się w typowych kontekstach, takich jak lotnisko, wizyta u lekarza czy apteka (komunikacja w sytuacjach codziennych),
- formułuje poprawne i zrozumiałe wypowiedzi, dostosowane do sytuacji komunikacyjnej (płynność i poprawność językowa),
- rozpoznaje kluczowe informacje w dialogach dotyczących codziennych sytuacji (rozumienie ze słuchu),
- prowadzi rozmowy, reagując adekwatnie na pytania, prośby i instrukcje (interakcja językowa),
- posługuje się podstawowym słownictwem i zwrotami niezbędnymi do skutecznej komunikacji (rozszerzenie zasobu leksykalnego).
Metody pracy:
- praca w grupach, parach i samodzielna,
- konstruowanie dialogów, budowanie scenek i tworzenie dłuższych wypowiedzi ustnych i pisemnych,
- dla chętnych Słuchaczy prezentacje na temat wybranego aspektu kultury,
- ćwiczenia leksykalne, gramatyczne i fonetyczne z wykorzystaniem materiałów z tradycyjnych podręczników oraz interaktywnych platform edukacyjnych,
- oglądanie krótkich filmów, słuchanie piosenek, czytanie tekstów z zakresu literatury, sztuki, reklamy zakorzenionych w kulturze hiszpańskiej,
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
w trakcie kursu Słuchacze na bieżąco będą otrzymywać zadania i materiały do pracy samodzielnej (czasem również do wykonania w domu), w parach lub grupach, pozwalające na przećwiczenie i utrwalenie omawianego materiału. W trakcie zajęć będą mieli możliwość skonsultowania swoich wątpliwości z Prowadzącą.
Dla chętnych egzamin składający się z dwóch części:
- testu składającego się z ćwiczenia na słuchanie, uzupełnianie luk i wyrażenie odpowiedniej reakcji w danej sytuacji,
- konwersacji po hiszpańsku z Prowadzącą na wylosowany temat związany z tematyką zajęć (np. udzielenie porady osobie zagubionej w mieście).