Nowe trendy, technologie i aplikacje internetowe – kurs online
PB/8914
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Pojęcia, o których będziemy mówić na zajęciach:
Przede wszystkim:
- AI, czyli sztuczna inteligencja. ChatBot GPT oraz dziesiątki nowych aplikacji, które będziemy omawiać, w tym narzędzia zwiększające produktywność, pozwalające na automatyzację powtarzalnych zadań, personalizację treści i przewidywanie zachowań innych użytkowników Internetu. AI wykorzystujemy do tworzenia i edycji zdjęć, muzyki, video, w edukacji, finansach, marketingu, SEO, e-commerce, gamingu czy copywritingu,
- metaverse i digital twins, które dzięki zastosowaniu rzeczywistości wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR), mają ogromne konsekwencje dla naszej przyszłości, innowacji, rozwoju, interakcji społecznych i komunikacji, gospodarki i biznesu, etyki, bezpieczeństwa, ale również kreatywności i nowych idei.
Na zajęciach rozmawiać będziemy również o:
- Big Data i jeziorach danych, Cloud i Edge Computing, Blockchain, Kryptowalutach czy NFT (non-fungible tokens) – czyli konieczności zbierania, przetwarzania i dostępie do gigantycznej liczby danych, ale także możliwościach, jakie dają chociażby praca w chmurze czy kryptowaluty. Brzmi znajomo, ale co to właściwie znaczy?
- sieciach neuronowych i NLP, Machine Learning, czyli uczeniu maszynowym, Deep Fake’ach, Deep Story, e-commerce, e-learning , modelach Paas i SaaS,
- poznamy także Internet of Things (IoT), Internet of Behaviors (IoB), ale także Smart City, Smart Home, oraz Siri i Alexa.
Sporo miejsca poświęcimy również cyberbezpieczeństwu oraz zagrożeniom, wynikającym z korzystania z nowych rozwiązań.
Cel ogólny:
dostarczenie niezbędnej wiedzy dotyczącej najnowszych rozwiązań technologicznych, ale również możliwości oraz zagrożeń, jakie z tego wynikają. Na zajęciach będziemy omawiać kolejne pojęcia, tak, by dobrze zrozumieć zależności i zmiany, jakie zachodzą w otaczającym nas świecie.
Cele szczegółowe:
- zapoznanie Słuchaczy z nowymi pojęciami, dokładne przyjrzenie się definicjom oraz przykładom ich wykorzystania,
- dostarczenie wiedzy na temat możliwości, jakie niosą za sobą nowe technologie oraz korzystanie z aplikacji,
- zapoznanie Słuchaczy z najnowszymi – płatnymi i bezpłatnymi – programami i platformami opartymi na sztucznej inteligencji, w tym ChatBot czy Midjourney itp.,
- omówienie warunków korzystania z nowych aplikacji oraz sposobów ich wyszukiwania,
- zapoznanie Słuchaczy ze standardami związanymi z zachowaniem bezpieczeństwa w sieci,
- dostarczenie wiedzy na temat możliwości zastosowania nowych rozwiązań m.in. w obsłudze domu czy biura, automatyzacji pracy, chociażby działań marketingowych, sprzedażowych czy komunikacyjnych,
- dostarczenie wiedzy na temat przygotowywania i wdrażania strategii marketingowych, kampanii promocyjnych, przekazów reklamowych i ofert specjalnych przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- świadomie podchodzi do kwestii związanych z najnowszymi technologiami i rozwiązaniami dostępnymi w Internecie, pozwalającymi na śledzenie postępu technologicznego, jest na bieżąco z najnowszymi trendami,
- doskonali umiejętności cyfrowe, takie jak analiza danych, tworzenie różnego rodzaju treści, wspomaganie działań w Internecie, m.in. sztuczną inteligencją. Zdobywanie takich umiejętności jest niezwykle cenne na dzisiejszym rynku pracy, ponieważ coraz więcej zawodów wymaga znajomości technologii internetowych,
- konkuruje na rynku pracy, bowiem pracodawcy często poszukują osób, które są zaznajomione z najnowszymi narzędziami i technologiami cyfrowymi,
- rozwija się w swojej dziedzinie oraz podąża za postępem technologicznym i rozwiązaniami internetowymi, inspirującymi do tworzenia innowacyjnych pomysłów, które mogą wprowadzić do swojej pracy lub biznesu.
Metody pracy:
- miniwykłady, omawiające kolejne pojęcia,
- analiza przykładów,
- przegląd narzędzi.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
egzamin testowy dla chętnych Słuchaczy.