Personal branding w internecie; współpraca dziennikarzy, blogerów i influencerów z biznesem – kurs online
PB/9914
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Zagadnienia poruszane podczas kursu:
- personal branding, budowanie wizerunku autorytetów: freelancerzy, dziennikarze, influencerzy, blogerzy, celebryci, ambasadorzy, naukowcy, politycy,
- analiza portali informacyjnych, blogów i poszczególnych mediów społecznościowych pod kątem popularności, zasięgów, publikowanych treści oraz prowadzonych kampanii,
- narzędzia do analizy zasięgów i zarządzania działaniami w internecie: Brand24, Semrush, Similarweb, Sotrender, MeltWater, i wiele innych,
- działanie i organizacja mediów online – podział mediów, rola w społeczeństwie, oddziaływanie mediów, struktura i tryb pracy redakcji, prestiż zawodu dziennikarza, procesy redakcyjne, prawo prasowe, media i PR 24h na dobę, kreowanie newsów,
- social media narzędziem pracy internetowych twórców – specyfika i cechy social mediów, podwójna rola mediów społecznościowych, redakcje internetowe, agencje social mediowe, współpraca z influencerami, rodzaje współpracy, budowanie zasięgów, freelancer/bloger/dziennikarz – gdzie jest granica?,
- zmiana w komunikacji biznesowej – skuteczne formy komunikowania, budowanie relacji służbowych i prywatnych, zasady współpracy, monitoring mediów, przekazywanie informacji prasowych, media online vs. PR tradycyjny, kontakty z managerami,
- planowanie kampanii reklamowych – procesy planowania mediów, reklama natywna, materiały redakcyjne i storytelling, analiza mediów i publikacji, współpraca nie tylko reklamowa, patronaty medialne, współpraca z agencjami, promocja w sieci,
- narzędzia i aplikacje – aplikacje do tworzenia contentu, współpracy i generowania dodatkowych przychodów, wizualizacja danych, infografiki, copywriting, w tym m.in. Jasper, DigitalFirst, PinPoint, Flourish, itp.,
- platformy do współpracy z twórcami: Whitepress, ReachaBlogger, Influencers.Club, Influ, SnapStars, SocialNation, itp.,
- pozyskiwanie danych i informacji – rodzaje i funkcje press roomów, biuletyny, newslettery, mailing, zewnętrze źródła informacji prasowych, wirtualne biura prasowe,
- co i jak publikować? Różnice pokoleniowe, schematy konstruowania skutecznych publikacji, struktura i najczęstsze błędy, klikalne tytuły i wciągające leady, zasady redagowania tekstów i poprawności językowej, style informacji, wykorzystanie informacji prasowych w procesie komunikacji, spam prasowy, pozycjonowanie, perspektywa PR i agencji prasowych, potrzeba budowy własnego bloga lub portalu informacyjnego,
- standardy i kodeksy, dekalogi, trudności, dziennikarz-PR w jednym, stowarzyszenia branżowe, dylematy etyczne, prezenty, dobre maniery, etyka w biznesie; przyczyny, pierwsze oznaki i potencjalne skutki kryzysów, reguły i procedury zachowania w sytuacjach kryzysowych, tworzenie zespołów kryzysowych, zasady współpracy z mediami; eKryzys – wyzwania komunikacyjne w sieci, zwłaszcza w mediach społecznościowych, w tym hejt, trolling, mowa nienawiści i cancel culture.