Employee Relations – kurs dla przedstawicieli działów HR, managerów, osób zarządzających zespołami – kurs online
PB/9630
Prawo, Biznes i IT
Kurs realizowany w formie zdalnej na platformie ZOOM.
Employee Relations to działania podejmowane przez firmy i pracodawców, zmierzające do budowania relacji z pracownikami opartych na zrozumieniu, zaufaniu i empatii. Jest to szeroki obszar, w którym spotykają się zarówno zagadnienia z zakresu prawa pracy, jak i kwestie psychologiczne, komunikacyjne i etyczne. W dzisiejszych, dynamicznych czasach zagadnienie Employee Relations nabiera coraz większego znaczenia dla budowania przyjaznych kultur organizacyjnych, a tym samym bezpieczeństwa psychologicznego pracowników.
Metodą, która jest pomocna w budowaniu prawidłowych relacji między pracownikiem a pracodawcą jest teoria organizacji zdrowej psychologicznie. Na podstawie jej kryteriów można ustalić, które obszary w organizacji wymagają szczególnej uwagi i poprawy. W trakcie kursu Słuchacze zdobędą potrzebną wiedzę i umiejętności, by nauczyć się budować prawidłową komunikację, zarządzać z empatią zespołami, udzielać prawidłowej informacji zwrotnej oraz rozpoznawać i przeciwdziałać zjawiskom negatywnym w środowisku pracy, takim jak mobbing i dyskryminacja.
- Bezpieczeństwo psychologiczne pracowników. Kryteria organizacji zdrowej psychologicznie.
- Zarządzanie z empatią a zarządzanie „folwarczne”. Na czym polega empatia w biznesie?
- Prawidłowa komunikacja z pracownikami. Rola informacji zwrotnej. Pozytywny i negatywny feedback. Prawne aspekty udzielania informacji zwrotnej. Informacja zwrotna a krytyka. Przegląd orzecznictwa.
- Dobrostan psychiczny pracownika: wypalenie zawodowe i stres.
- Mobbing w środowisku pracy. Konflikt a mobbing. Najważniejsze znamiona mobbingu. Analiza przepisów kodeksu pracy i orzecznictwa Sądu Najwyższego.
- Dyskryminacja w zatrudnieniu a różnorodność. Typy dyskryminacji pracowniczej.
- Molestowanie i molestowanie seksualne jako formy dyskryminacji.
- Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w środowisku pracy. Wdrożenie polityk wewnętrznych. Jak powinny być skonstruowane wewnętrzne polityki: antymobbingowa i antydyskryminacyjna?
Grupa ze zmniejszonym limitem osób.
Cel ogólny:
zdobycie przez Słuchaczy wiedzy w zakresie prawnych i psychologicznych aspektów obszaru Employee Relations, będącego obszarem budowania pozytywnych relacji między pracownikami i pracodawcami, przyjaznej kultury organizacyjnej oraz bezpieczeństwa psychologicznego pracowników.
Cele szczegółowe:
- zdobycie przez Słuchaczy wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie budowania informacji zwrotnej i docenienia pracowników,
- poznanie aspektów prawnych udzielania krytycznej informacji zwrotnej,
- poznanie, czym jest empatia w relacjach biznesowych i na czym polega zarządzanie w oparciu o empatię,
- poznanie kryteriów organizacji zdrowej psychologicznie,
- zdobycie wiedzy na temat dobrostanu psychologicznego pracowników,
- zrozumienie, czym jest wypalenie zawodowe i jak dostrzegać jego symptomy u pracowników,
- poznanie, jak przejawia się mobbing i jakie są metody przeciwdziałania mu,
- zdobycie wiedzy, jak powinna być skonstruowana polityka wewnętrzna firmy w zakresie przeciwdziałania zjawiskom negatywnym, takim jak mobbing i dyskryminacja,
- nauczenie się umiejętności niezbędnych do prowadzenia wewnętrznych postępowań wyjaśniających.
Korzyści dla słuchacza:
Słuchacz:
- wie, czym jest bezpieczeństwo psychologiczne pracowników,
- zna kryteria modelu organizacji zdrowej psychologicznie,
- wie, czym jest zarządzanie przez empatię,
- potrafi budować prawidłową informację zwrotną,
- ma wiedzę na temat dobrostanu psychologicznego pracowników,
- wie, czym charakteryzuje się wypalenie zawodowe,
- potrafi rozpoznać znamiona mobbingu oraz zna przepisy kodeksu pracy odnoszące się do mobbingu,
- umie odróżnić dyskryminację od mobbingu oraz zna przepisy kodeksu pracy dotyczące dyskryminacji w zatrudnieniu,
- ma wiedzę na temat wdrażania procedur antymobbingowych i antydyskryminacyjnych oraz wewnętrznego postępowania przed komisjami wyjaśniającymi.
Metody pracy:
- zajęcia kursu prowadzone są w formie warsztatowej oraz wykładowej,
- Słuchacze będą pracowali indywidualnie, w parach oraz w grupach,
- kurs będzie częściowo prowadzony w formie interaktywnego wykładu, jego ważną część stanowić będzie również rozmowa z Słuchaczami i dzielenie się refleksjami.
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
dla chętnych Słuchaczy, którzy chcą otrzymać Certyfikat po ukończeniu kursu, będzie możliwość przystąpienia do egzaminu w formie testu jednokrotnego wyboru.